San Francisco, California

5 februari 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Dag 2 in San Francisco begint met een heerlijk ontbijt. Voor Twan een 'hangover' en voor mij een 'yogamat'.
Met een volle buik lopen we naar 1 van de turningpoints van de beroemde Cable Car. Daar aangekomen begint het heel hard te regenen. Gelukkig staan we in de Cable Car droog. De rit is erg mooi; op bijna ieder kruispunt staat de car even stil zodat je van het geweldige uitzicht kunt genieten. Omdat het zo hard regent is het moeilijk om duidelijke foto's te maken, dat is wel jammer.
Het eindpunt is midden in het centrum.
We wandelen via het financial district naar de kust waar op dat moment een markt is met alleen maar gezonde, biologische, milieuvriendelijke producten, ik ben helemaal in m'n nopjes!
Aan deze markt ligt een grote foodhall waar we snel naar binnen gaan omdat het weer begint met regenen. Ook hier is alles gericht op gezond en lekker eten.
Na een glas wijn in 1 van de vele leuke wijnbarretjes, lopen we weer naar buiten waar de zon volop schijnt. Het is sowieso niet koud geweest maar nu is het echt lekker warm. In ons t-shirt wachten we op de Cable Card die ons naar Japantown brengt.
Daar aangekomen is het tijd voor lunch. Er zijn 2 overdekte centra vol met restaurants. De keus is snel gemaakt: sushi! In rondvarende bootjes komen de bordjes voorbij, erg leuk gedaan (zie filmpje) maar vooral super lekker!
Voldaan lopen we richting ons hotel.
Het harde geluid van verkeer en de muziek die uit sommige winkels komt zorgen er voor dat m'n hoofdpijn te heftig wordt. Enorm balen maar ik zal er gehoor aan moeten geven door even te rusten.
Het is een half uurtje lopen door rustige straatjes met prachtige huizen. En dan komen we in 1 x uit in een heel gezellige straat met leuke winkeltjes en uiteraard weer eettentjes. We vinden een plekje op het terras is de zon. Even genieten!
Na een dutje in het hotel, dat mijn hoofd goed heeft gedaan, nemen we een taxi naar Fisherman's Wharf. Bij Boudin Bakery & Café bestellen we de beroemde soep die geserveerd wordt in 'sourdough bread bowl'. Twan kiest de Clam chouder en ik de Rustic tomato soup. Kei lekker!
We sluiten de avond af in een kroegje.
Tot nu toe vind ik SF een geweldig gezellige stad. De woonwijken zijn rustig en mooi. De huisjes maken het straatbeeld gezellig.
De winkelstraten, waar ook alle eetgelegenheden zijn, zijn gezellig druk. Er is veel variatie in alles, voor ieder wat wils. We zien veel hardlopers en in iedere eetgelegenheid is er voldoende keus voor gezond en vegetarisch eten.