Harry Potter en Portobello Road

9 juli 2019 - Vere House, Verenigd Koninkrijk

Karin en Lara gaan vandaag naar de Harry Potter experience. Belangrijke decorstukken (bv een deel de eetzaal en het kantoor van Perkamentus) uit de films staat hier tentoongesteld, de kleding van de karakters, alle toverstaffen en nog veel meer.

Terwijl zij weggeblazen worden door de draak wandel ik naar Portobello Road in Nothing Hill. Het is heerlijk weer om dit stadsdeel een beetje te verkennen. De Victoriaanse bouwstijl en de gekleurde (goed onderhouden) huizen zorgen voor een gezellige sfeer. Nothing Hill staat vooral bekend om de verschillende markten waarvan de zaterdagmarkt aan Portobello Road het meest bekend is. Het is geen zaterdag maar toch staan er veel marktkraampjes waar van alles te krijgen is, vooral veel rommel. De winkels zijn erg gericht op toeristen, dat was vroeger echt anders. De reisboekenwinkel uit de film ‘Nothing Hill’ heeft nog dezelfde gevel maar verkoopt sleutelhangers, t-shirts en ander toeristisch spul. In de etalage hangt een grote filmposter met Julia Roberts waar mensen voor poseren om de ultieme vakantiefoto te maken. Ik vind het een beetje zonde van authentiekheid van Portobello Road.

Maar het is niet alleen maar toerisme, naast alle troep zijn er gelukkig ook veel antiek winkels, vintage stores en heel veel cafés en eettentjes. Ik lunch een heerlijk vegan Aziatisch gerecht en koop wat leuke souvenirs waarna ik terugloop naar ons appartement. De afgelopen dagen zijn erg zwaar geweest voor me dus tijd om m’n lijf en vooral m’n hoofd rust te geven.

Karin en Lara laten weten dat ze het fantastisch hebben bij Harry Potter. Om 21u komen ze doodmoe maar voldaan thuis.

1. 9 juli 2019
    Londen is een fijne stad en ik vind het gezellig om jullie te volgen. Goed idee om een reisverhaal te maken. Leuke foto's en ik zie dat jullie het fijn hebben. Liefs en dikke kus