The Golden Gate Bridge

6 februari 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag ontbijten we redelijk traditioneel: Twan gaat voor French toast met ei, bacon en worst, ik smul van pancakes met siroop.
Daarna rijden we naar Russian Hill, een deel van Lombard street waar een klein stukje van de straat (lengte van 1 huizenblok) 8 haarspeldbochten heeft.
Erg grappig om te rijden.
Het is mooi weer, de zon schijnt en het is droog. Een mooie dag om naar de Golden Gate Bridge te gaan.
De brug ligt vaak in de mist maar wij hebben geluk, het is helder! We rijden eerst de brug over naar Marin County en parkeren de auto. We maken een wandeling over de brug waarbij we in het water meerdere zeeleeuwen en zeehonden zien zwemmen, dat is zo leuk om te zien! De brug is 2737 meter lang dus we lopen tot de helft en draaien daar weer om, ook omdat er erg veel herrie is (van de razende auto's).
Een sleepauto staat de hele dag klaar om mensen met autopech zo snel mogelijk van de brug af te slepen zodat de doorgang vrij blijft.
Onderweg naar boven komen we langs de Nike Missile site SF98 (Cold war - era defense installation) en meerdere bunkers. Gelukkig is er vanaf deze plek alleen geoefend.
Boven aangekomen is het uitzicht op de brug, de zee en de stad fantastisch.
Een stukje verder, aan een andere kant van de berg, lopen we naar Point Bonita Lighthouse. Het uitzicht is ook hier fantastisch.
Na een tijdje genoten te hebben van al het moois rijden we door naar Muir Woods National Monument. Hier groeien de oudste bomen ter wereld.
Daar aangekomen is het zo druk dat we auto pas na 1 á 1,5 km kunnen parkeren.
We besluiten morgen, vroeg in de ochtend, terug te gaan.
Op de route terug stoppen we in Sausolito, het eerste stadje aan de noordkant van de Golden Gate Bridge. Het is klein en gezellig en genoeg keuze om te lunchen.
Na de, wederom heerlijke, lunch rijden we naar Twin Peaks, 2 bergen naast elkaar die een waanzinnig mooi uitzicht bieden over de stad.
Wat hebben wij ontzettend veel gezien vandaag! San Francisco, je bent prachtig!!!