Het werkt! (Up-date CFX)

27 januari 2023 - De Mortel, Nederland

Een aantal CFX-geïnteresseerden hebben mij gevraagd of ik af en toe een update wil schrijven, vandaar dat ik nog een bericht via het blog stuur.

Ik ben nu 5 weken thuis aan het oefenen, 5 dagen per week doe ik ‘s morgens mijn interval oefeningen en ‘s middags, na het werk, de andere oefeningen. 2 dagen doe ik niks, deze dagen vallen meestal op een werkdag waarop ik te veel prikkels heb gehad, dan geef ik mezelf ook echt de rust.

Het is een uitdaging om de oefeningen in mijn dagelijkse routine in te passen want het neemt veel tijd in beslag (zo’n anderhalf uur per dag). M’n sociale leven is nog steeds erg moeilijk om bij te houden maar hopelijk gaat dat de komende tijd ook wat meer veranderen.

Maar ik ben super trots op mezelf voor wat ik wèl allemaal voor elkaar krijg! 💪

Ik moet ook eerlijk zeggen dat de beloning voor mijn inspanning erg zoet is: het oefenen werkt! Ik merk vermindering van mijn klachten en dat is een fantastisch gevoel!!!!

Meestal ben ik na het werk niet meer doodmoe (maar nog maar een beetje) en heb ik geen knallende hoofdpijn meer (maar nog maar een beetje).

Ook onthoud ik meer, steeds meer zelfs. Ik kom beter uit mijn woorden en hoef minder lang na te denken over wat ik wil zeggen. Dit komt ook omdat ik sneller begrijp wat mensen zeggen.

Verder ben ik wat alerter en heb iets meer energie. De hoofdpijn is nog wel 24/7 aanwezig. Ik kijk uit naar het moment dat daar meer in verandert.

Nog steeds heb ik een flinke weg te gaan. Ik ben ook pas 5 weken bezig.

In februari kan ik terecht bij Oogbalans in Berlicum. Zij werken veel mensen die bij CFX zijn geweest en ik ga er ook op advies van CFX naar toe. Mijn ogen werken nl niet helemaal zoals het zou moeten. Het verklaart de pijn en moeheid in mijn ogen en het veroorzaakt ook extra hoofdpijn. Dus als dit probleem opgelost kan worden, denk ik dat ik een flinke stap vooruit kan maken.

Verder ga ik iedere week naar de fysio om mijn nek te laten masseren, want ook hier is nog wat werk aan de winkel!  De massage doet pijn maar ook dit werkt, ik krijg meer ruimte in mijn nek en schouders.

Vanaf het begin heeft iedereen bij CFX mij gezegd dat het op-en-af zal gaan: twee stappen vooruit, één stap terug. Dit merk ik ook. Na iedere vooruitgang krijg ik ook een tegenslag. Nu ik ervaren heb dat ik wel vooruit blijf gaan, kan ik de tegenslagen goed accepteren en maak ik me er niet meer druk om.

Na een weekje griep ga ik morgen weer vol aan de slag met m’n oefeningen. Ik heb er zin in! Op naar nog meer herstel! 🍀

1. Erica:
    27 januari 2023
    Goed bezig👊🏻 en geweldig dat het helpt en dat je je nu veel beter voelt♥️
  2. Ihlja:
    27 januari 2023
    Wat fijn zeg!! Goed bezig jij, mag je trots op zijn! Nu nog die stomme hoofdpijn, hopelijk komt hier ook snel verlichting in.💪🏼🍀😘
  3. Ineke:
    27 januari 2023
    Wat fijn! Mooi om te lezen en voor jou nog mooier om te merken 🙏
  4. Anita:
    27 januari 2023
    Ik ben heel erg trots op je. Zo veel discipline, geweldig. Blijf volhouden meiske, het resultaat volgt dan🍀❤
  5. Marjon:
    27 januari 2023
    Prachtige vrouw!! Wat een levenslust en plezier in je vooruitgang. Eindelijk weer je oorspronkelijke sprankel aan het hervinden. Dat doe goed! ❤️‍🔥
  6. Daniëlle Preuss:
    28 januari 2023
    ❤!
  7. Erna:
    28 januari 2023
    Wat fijn Annemieke! Echt blij voor je! Xx
  8. Jet:
    30 januari 2023
    Super Miekske, je bewandelt de goede weg met zo af en toe een flinke bocht of heuvel, maar je komt vooruit en daar gaat het om. Zo fijn dit vanaf de zijlijn mee te kunnen maken. Ben trots op je!!!
  9. 30 januari 2023
    ik vind het geweldig voor je dat de oefeningen helpen. super gedaan Annemieke ik ben er ook blij mee.liefs