De laatste dag

23 februari 2020 - Barcelona, Spanje

We pakken de koffers in en checken uit bij het fijne hotel aan de zee. We hebben nog een paar uur voordat we op de luchthaven moeten zijn en die willen we goed en vooral fijn benutten.

Om 10 uur staan we bij de ingang van Park Guell. Inderdaad ‘Park’ en niet ‘Parque’, Guell werd nl geïnspireerd door de Engelse tuinarchitectuur. Gaudí ontwierp in 1900, in opdracht van Guell, het park dat in eerste instantie een tuindorp moest worden. Van de 60 geplande huizen werden er 2 verkocht, Gaudí ging in 1 van deze 2 huizen wonen.

Op foto’s zag het park er prachtig uit dus ik had 2 dagen geleden nog snel kaartjes gekocht voor vandaag.

Vol verwachting liepen we het park in. De vele fluitende parkieten vlogen van palmboom naar palmboom, paartjes waren flink bezig met het maken van nesten (denken wij ;-)

Eenmaal beneden in het park aangekomen zien we de portiersloge en het portiershuis, beide erg mooi en uiteraard in de herkenbare Gaudístijl.

We bekijken de salamander van mozaïek, de mozaïek banken en wandelen onder grotachtige bogen door. Het is allemaal erg mooi maar het is te druk om de tijd te nemen om er van te genieten. Na wat foto’s gemaakt te hebben verlaten we snel het ‘betaalde deel’ van het park. In de ‘gratis zone’ is het een stuk  rustiger en zien we alles eigenlijk ook nog best goed. We genieten alsnog van de rust van het park en het uitzicht op de mozaieken.

En dan terug de auto in, richting het strand, daar zijn we nl nog niet echt geweest (ondanks ons uitzicht van de hotelkamer). Het is prachtig weer, iedere dag trouwens, maar vandaag is het in de schaduw zeker 20 graden.

Er zijn veel zeilbootjes en paddleboarders. Ook zijn er een paar durfals die lekker aan het zwemmen zijn.

Wij schuiven aan op 1 van de terrasjes, bestellen een cava en nog wat Spaanse hapjes, nu kan het nog. Ook hier is het eten lekker.

En dan is het echt tijd om naar de luchthaven te gaan. We hebben allebei geen zin om naar huis te gaan, het is hier zo fijn!

Wat is Spanje toch een fantastisch land!

1. Brigitte Maas:
    23 februari 2020
    Wat een heerlijke tijd om op terug te kijken!! Tot morgen💋
  2. Yvonne en Hidde:
    24 februari 2020
    Welkom terug. Heerlijke dagen gehad, volgens mij! Hoop dat de storm al was overgewaaid toen jullie gingen landen : )
  3. 25 februari 2020
    Fijn dat jullie het goed hebben gehad weer uitgerust en met leuke ervaringen aan het werk lieve groet mama✈️🏝🤗