Yucca Valley

10 februari 2017 - Yucca Valley, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we een dag 'over'. Niks gepland.
We rijden nogmaals een stuk door Joshua Tree National Park en zien weer nieuwe prachtige planten. Het blijft mooi en verveelt niet. We zijn onderweg naar Salton Sea.
Salton Sea is een (heel) groot zoutwater meer (970km oppervlakte) met een aantal kleine plaatsjes eromheen. Vroeger was het een toeristisch gebied maar door veranderingen in het ecosysteem, mede door bemesting in de omliggende landbouw, zijn de dorpjes verlaten en vervallen. Een aantal straten zijn bewoond maar we zien vooral lege vlaktes. Alleen aan de straatnaambordjes kan je zien dat er ooit huizen en hotels hebben gestaan.
Het is een beetje triest allemaal. Je kunt ook maar op 1 plaats bij het meer komen. Daar zien we pelikanen en meeuwen.
Na de 3 omliggende dorpjes te hebben bezocht gaan we op weg naar La Quinta. Een stadje met veel rijke inwoners, tenminste, dat denken wij. De woonwijken zijn afgesloten met mooie hekken en muren. De straten zijn keurig netjes en schoon. In het oude centrum is het super gezellig. Het is lekker warm, de zon schijnt en de terrasjes zitten vol.
Ook wij zoeken een gezellig plekje op om wat te drinken.
We dineren buiten op het terras: een oosterse tonijnsashimi en risotto met zwaardvis voor mij en Twan geniet van gefrituurde uienringen en een prime rib (12oz).
Het was een mooie extra dag!