San Francisco, California

4 februari 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Op de rondweg van San Francisco is erg druk. Maar uiteindelijk rijden we toch de parkeerplaats van ons motel op.
Ook dit motel is precies zoals we ze op tv zien: een rijtje kamers naast elkaar aan de parkeerplaats.
De kamer is keurig netjes en schoon en van alle gemakken voorzien. Hier houden we het wel 4 nachten vol.
Via Uber bestellen we een taxi voor heel weinig geld en die meteen voor de deur staat. Je betaalt vooraf met Apple-pay dus geen gedoe met geld. Je ziet op de app waar de dichtstbijzijnde taxi is, die tik je aan en betaal je. We hebben nog niet langer dan 1 minuut hoeven te wachten. Geweldig systeem!
We laten ons afzetten bij Fisherman's Wharf. Het zag er allemaal wat oud en rommelig uit.
Maar een stukje verder lopen begon al het gezelligs. Pier 39 liggen de boten die naar Alcatraz varen en boten om walvissen te spotten. We willen eigenlijk beide touren graag doen (ondanks de prijs!), maar omdat we allebei last hebben van zeeziekte zien we er van af.
Ook de zeeleeuwen liggen ontspannen op de vlotten aan Pier 39. Om de zeeleeuwen een veilige plek te geven (van bv haaien) zijn er steeds meer vlotten bijgekomen.
In het hoogseizoen kunnen er wel 1700 liggen!
Zoveel liggen er nu niet maar het is heel leuk om te zien.

We lopen de hoek om en komen in een gezellig winkelgebied aan. Het is erg gericht op toerisme maar omdat we buiten het seizoen zijn is het er niet zo druk. Naast winkeltje zijn er ook veel eetgelegenheden. Wij weten wel waar we de komende dagen gaan eten!

Bij een mooie wijnbar wordt er een wijnproeverij aangeboden. We genieten op het terras van heerlijke wijntjes.
Er zit 1 super lekkere bij, hiervan nemen we een fles mee naar huis!

Terwijl we teruglopen komen we allemaal kraampjes tegen met vissnacks. Twan wil heel graag een crab cake proeven en deze blijkt ook erg lekker.

Moe maar voldaan komen om 20.30u aan bij ons hotel. Ik val weer snel in slaap en ben om 6 uur weer wakker.
Hopen dat ik snel aan het tijdverschil wen.