Carmel, California

3 februari 2017 - Carmel-by-the-Sea, California, Verenigde Staten

Begin van de middag komen we aan in Carmel. Ons motel doet ons denken aan de motels die je op tv ziet. De ligging is perfect, 5 minuten lopen en je staat aan het strand.
Highway 101 is vanaf Carmel wél voor een groot deel te rijden dus we besluiten dit alsnog te doen.
En dat is echt een heeeele slimme zet van ons. Wat een prachtige rit!
De woeste zee (het waait hard) die tegen de rotsen slaat, niet te beschrijven.
We rijden door Big Sur, een natuurwonder.
De prachtige kleurrijke begroeiing op de bergen aan de ene kant van de weg en de rotsen, zee en strandjes aan de andere kant.
Onderweg stoppen we even voor een late lunch bij Rocky Point. Een adembenemend uitzicht! Het eten blijkt veel te veel en niet bijzonder (goed te eten hoor maar je gaat voor het uitzicht, niet voor het eten).
We kunnen best ver rijden voordat we bij de wegafsluiting aankomen.
Geen straf om de zelfde route terug te rijden.
We lopen rond 18u het dorpje in. Echt heel erg gezellig, veel winkeltjes en restaurants. Wij kunnen echt niet aan eten denken dus het diner slaan we voor vandaag over. We wandelen door naar het strand, en dan sta je aan de Pacific ocean....
Om 20u liggen we in bed, ik val als een blok ik slaap, Twan houdt het nog iets langer vol. Om 5 uur zit ik klaarwakker ik bed, uit te vinden hoe deze app werkt...
Vandaag rijden we naar San Francisco, daar blijven we 4 dagen.