Alamo, Nevada

8 februari 2017 - Alamo, Verenigde Staten

Om 5.00 uur rijden we, in de stromende regen, weg uit San Francisco. Vandaag is een reisdag van 10 uur. Twan heeft een mooie route uitgestippeld, eerst door Yosemite National Park waarna we via de woestijn van Nevada bij het plaatsje Alamo uitkomen.
Eenmaal aangekomen bij Yosemite blijkt de weg te zijn afgesloten ivm wateroverlast. Dit is wel een teleurstelling, niet alleen omdat we het park niet kunnen zien maar nu moeten we ook 2 uur omrijden....
De alternatieve route blijkt gelukkig ook erg mooi en eindelijk stopt het ook met regenen zodat we van het uitzicht kunnen genieten.
Uren achter elkaar hetzelfde mooie uitzicht, erg indrukwekkend!
Het landschap verandert heel langzaam, er is steeds minder begroeiing. Zodra we de Mojave woestijn inrijden wordt het landschap afgewisseld door droge, kale stukken, af en toe hoge rots- en zandbergen en dan weer vlakke stukken met lichte begroeiing. Het is niet te beschrijven hoe enorm groot en mooi dit is.
We rijden door Las Vegas. Dit was eigenlijk niet de bedoeling, we zouden vanuit het noorden naar Alamo rijden en van daaruit door naar Vegas, maar door de omleiding komen we nu vanuit het zuiden.
Wat een enorm grote stad!!! Het is er mega druk. Gelukkig geeft de TomTom een sluiproute waardoor we de file grotendeels ontwijken.
Het is ondertussen donker geworden en wanneer we de stad achter ons laten, en achterom kijken, zien we pas hoe groot de stad werkelijk is: de hele stad is verlicht!
Nog anderhalf uur rijden door de donkere woestijn, best een beetje spannend.
Het enige restaurant dat nog open is blijkt een Mexicaans restaurant te zijn. Omdat we vanaf 5.00 uur alleen wat koekjes hebben gegeten (Twan heeft het stuk in 1 keer gereden, alleen gestopt om te tanken) eten we ons bord voor het eerst helemaal leeg.
Morgen gaan we de woestijn bewonderen. Hopelijk kunnen we wat mooie foto's maken.