Cupertino, California

3 februari 2017 - Cupertino, California, Verenigde Staten

Onderweg van Carmel naar San Francisco nemen we de afslag Cupertino, voor ons vanaf nu 'Appletown'. Zoekend naar Apple Campus 2 rijden we langs veel andere Apple gebouwen. Campus 2 blijkt nog vol in aanbouw te zijn en helemaal afgeschermd op 1 ingang na. We lopen naar deze ingang om een foto te maken. Een bouwvakker laat ons weten dat foto's maken verboden is dus we bedanken de man voor de info en gaan weer snel van het terrein af.
Voor de ingang staat een andere bouwvakker met helm en beschermbril een sigaretje te roken. Hij vertelt ons dat iedereen die op het terrein werkt een geheimhoudingsverklaring heeft getekend. Er mogen geen foto's gemaakt worden en niks van de bouwplannen mag naar buiten gelekt worden. Toch vertelt hij wat over de indeling van het enorm grote gebouw ( ik schat 2 voetbalstadions groot, misschien nog wel groter) en de kosten van 1 raam. Het gebouw wordt milieuvriendelijk gebouwd, dat vind ik uiteraard fijn om te horen!
Dan is het lunchtijd! We zien een klein winkelcentrum met heel veel eetgelegenheden. Al snel blijkt dat we in 'Koreatown' zijn beland.
We schuiven aan bij Kong Tofu & bbq.
Ik bestel een soepje en een vegetarische schotel. Twan gaat voor dumplings en kimchirijst.
Alles is waanzinnig lekker maar uiteraard weer veel te veel.
Met de ingepakte dumplings en soep rijden we door naar San Francisco.