Joshua Tree

9 februari 2017 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

De zon schijnt en het is om 10 uur al lekker warm (had ik maar een korte broek meegenomen).
We lopen nog even over de filmset en voeren de kippen.

De rit naar Joshua Tree duurt maar een half uurtje. Bij The Natural sisters cafe (a healthy foods eatery), eten we een avocado veggie burger, ik met quinoa en Twan met zwarte bonen. Ze zijn super lekker!

Daarna rijden we Joshua Tree National Park in. Wij bezoeken het deel dat in de hoger gelegen Mojave woestijn ligt. Hier is het wat vochtiger en iets koeler waardoor er meer begroeiing is. Het staat er vol met de Joshua Tree (Yucca Brevifolia). Niet alleen deze bomen sieren het landschap (van 100km x 50km).
De heuvels en rotsen bestaan uit massief gesteente dat is verbrokkeld in losse stukken. We maken veel foto's maar daar is niet op te zien hoe adembenemend mooi dit is.
We stappen uit voor een wandelroute naar de Barker Dam. Ook hier worden we verrast door de prachtige natuur.
De warme zon en een lekker briesje zorgen ervoor dat het een aangename wandeling is. We vragen ons af hoe warm het hier in het hoogseizoen is.

Het is ondertussen al wat later in de middag dus tijd om in te checken bij ons hotel: Joshua Tree Inn. Het is een beetje 'Rock&Roll', en daardoor juist wel gezellig.
Een klein dutje, even opfrissen en dan gaan we naar Wallmart. We kunnen niet in Amerika zijn geweest zonder een Wallmart te hebben bezocht.
Met verbazing lopen we door de winkel. Alles is verkrijgbaar, echt alles! De verpakkingen zijn erg groot. De grootste pot pindakaas die je bij AH kunt krijgen is hier het kleinste formaat en zo gaat het met alles. M&M's zijn per kilo verpakt, wijn in 1,5 literflessen enz...
We kiezen een flesje wijn voor op de kamer, gelukkig is deze wel in de voor ons normale hoeveelheid.
Autobanden zijn hier ook te koop, net zoals tv's, vloerkleden, kleding en stofzuigers. Je hoeft maar naar 1 winkel voor al je boodschappen!
We nemen nog wat fruit mee en water en rekenen dan af. De vrouw voor mij in de rij heeft zelfs nieuwe lampenkappen kunnen vinden.
We drinken een glas wijn op de hotelkamer terwijl we aan het uitzoeken zijn wat we morgen gaan doen. We hebben nl een dag over. Er is regen voorspeld maar zodra ik 's morgens wakker word schijnt de zon aan een blauwe hemel. Boffen!