Las Vegas

9 februari 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Omdat we niet de route hebben gereden die we van plan waren, rijden we vandaag eerst een stukje naar het noorden: Area 51.
Area 51 is een militaire basis van de luchtmacht gelegen in de Nevada woestijn. Het werd in 1955 gebouwd als testgebied en ontwikkeling van geavanceerde militaire vliegtuigen.
Er wordt erg veel gespeculeerd over wat er werkelijk gebeurd in het afgesloten gebied, waar je niet dichterbij de ingang mag komen dan 50 meter.
De bewoners van het vlakbij liggende dorpje zien met regelmaat UFO's en zij zijn er van overtuigd dat buitenaardse bezoekers in het afgesloten gebied verborgen worden gehouden. Zodra we het gebied inrijden zien we meteen een souvenirwinkeltje (in the middle of nowhere) met een metersgrote alien naast de ingang.
Na zo'n 30 km zien we de Black mailbox. Deze is ooit geplaatst om post in te doen voor aliens. De mailbox is al meerdere malen gestolen en zelfs beschoten. Hierdoor heeft er ook een tijd niks gestaan. We slaan een stukje verder af, een zandpad op richting de achteringang van het afgesloten gebied, dit pad is 16 km lang. Zo'n 50 meter voor de ingang staan oranje palen waar je niet voorbij mag. We maken een paar foto's en rijden vervolgens terug naar het bijliggende dorpje Rachel. In het enige koffietentje/souvenirwinkeltje drinkt Twan een kop koffie terwijl we een gesprek meeluisteren over het zien van een UFO. Mensen zijn er van overtuigd dat op deze plek buitenaardse wezens onze planeet bezoeken.
We hebben genoeg gezien en gehoord en rijden naar onze volgende bestemming: Las Vegas!
Het overtreft al onze verwachtingen. Wij verblijven in Hotel New York New York. Het gebouw ziet er van buiten uit als The Empire State Building en voor het hotel staat The Statue of Liberty. En zo gaat het eigenlijk met alle gebouwen: er is een Eiffeltoren, een piramide, the London eye enz.. Voor de tijd van het jaar is het rustig maar het geluid is enorm. Uit alle speakers die in de struiken liggen of aan lantaarnpalen hangen, knalt de muziek. Het verkeer raast met 5 banen door de stad. Alle hotels hebben hun eigen casino. Zodra je het hotel inloopt sta je meteen in het casino. Rondom de casino's zijn eettentjes, kroegjes en winkels (allemaal in het hotel). We kijken onze ogen uit. Je struikelt over de pinautomaten en geldwisselaars.
Zodra de verlichting buiten aangaat is het nóg gezelliger: straat"artiesten" staan, met de volumeknop op maximaal, mee te zingen met muziek, niet altijd even zuiver....
Wat wij wel erg mooi vinden zijn de watershows: licht- en waterstralen gaan alle kanten op, op de maat van de muziek. Bij 1 show was het water wel 60/70 meter breed. Erg knap gedaan.
Het eten bij Guy Fieri's is belachelijk lekker maar wederom erg veel. Na bijna alles opgegeten te hebben lopen we bekaf naar ons hotel.
Een middag en avond Vegas is voor ons meer dan genoeg. Super leuk dat we het gezien hebben, dat wel!