Quinta do Mel 🍯🐝

28 januari 2024 - Albufeira, Portugal

Het is iets na 10.00 uur wanneer ik de parkeerplaats van Quita do Mel oprijd.
Het wit met blauw geschilderde hotel ligt midden in het platteland.

Het hotel verbouwt hun eigen groenten, kruiden en fruit op biologische wijze en maken er heerlijke jam, zeep, thee, koekjes en nog veel meer van. Deze producten worden ook gebruikt in de keuken van het restaurant, dat overigens erg goede recensies krijgt en veel wordt bezocht door locals. Ik ben benieuwd!

Verder staat het hotel vooral bekend om hun honing (vandaar de naam van het hotel: Quinta do Mel = Honingboerderij). In het kleine winkeltje kun je al hun zelfgemaakte producten kopen. Jammer dat we alleen handbagage hebben, al die lekker potjes mogen dan niet mee, maar de koekjes en thee gelukkig wel!

Na het inchecken en opfrissen maak ik een wandeling langs de fruitbomen die vol bloesem staan en dus heel druk bezocht worden door de bijen (zie, of eigenlijk hoor, het filmpje). Aan de overkant ligt een grote sinaasappelboomgaard waar ik uiteraard ook nog door en omheen wandel. De struiken hangen vol met grote sinaasappels en bloesem.  Op het zoemen van de bijen na is het doodstil hier.

Na m’n middagdutje is de bewolking weggetrokken en schijnt de zon. Bij het zwembad trek ik m’n schoenen en trui uit want het is echt heerlijk warm. Ik zit er alleen met de fluitende vogels. Wat is dit heerlijk!

Na een tijd hoor ik de schapen heel hard blaten dus ik wandel naar het de zandvlakte dat ooit een weiland was, waar ze gevoerd worden. Zodra de ooien klaar zijn met eten, is het de beurt aan de lammetjes om bij hun moeders te drinken. Het ziet er allemaal erg schattig uit.

Minder schattig zijn de rugnummers die niet alleen bij de moeders op de rug staan maar ook bij de lammetjes, bij sommige hangt er nog een stukje navelstreng aan. Deze lieve, gevoelige diertjes mogen maar een paar maanden leven, om de onverzadigbare mens te dienen in de vorm van een paar happen eten, alsof er niet genoeg keuze is waar geen dierenleed aan zit.

Wanneer de boer de terugkomt met een potje rode verf en een kwast en een lammetje bij z’n achterpoot optilt om een cijfer op z’n rug te schilderen is het voor mij tijd om te gaan.

In de tuin bij het zwembad geniet ik nog even van de ondergaande zon. Wat een prachtige plek. De eerste dag niks doen was heel fijn maar de rest van de vakantie gaan we natuurlijk meer van Portugal bekijken.

Morgen komt Twan met een vroege vlucht. Toon is zo lief om hem naar de luchthaven te brengen. Wat zal Twan het ook heerlijk vinden hier, dat weet ik zeker!

1. Daniëlle Preuss:
    Heerlijk liefke! Fijne vakantie
  2. Marjon:
    Wat een levensvreugde!! Op alle levels! 🧚😍
  3. Brigitte Maas:
    28 januari 2024
    Hoihoi👍🏻geniet er van en kom lekker tot rust!!
  4. Belinda:
    28 januari 2024
    Fijne vakantie, heerlijk genieten, liefs van ons
  5. Anna:
    28 januari 2024
    Fijne vakantie, en fijn dat we weer mee mogen xx
  6. Erica:
    28 januari 2024
    Geniet van jullie vakantie in t mooie Portugal🤗
  7. Cindy:
    Genieten in het prachtige Portugal
  8. Ihlja:
    29 januari 2024
    Ziet er prachtig uit. Vreselijk van die lieve lammetjes en schapen.💔❤️ Geniet van al het moois!
  9. Calissa:
    Geniet ervan je vakantie Annemieke! ❤️
  10. Jet:
    29 januari 2024
    Wat fijn, dat we op deze manier weer met jullie mee kunnen genieten!
  11. Yvonne en Hidde:
    29 januari 2024
    Lekker genieten samen! Heel veel plezier gewenst!!
  12. Erna:
    30 januari 2024