Alte en Portimão

31 januari 2024 - Alte, Portugal

Aan het eind van de ochtend rijden we naar het kleine plaatsje Alto (2000 inwoners dus iets groter dan De Mortel).

Op internet heb ik gezien dat het een mooi authentiek Portugees dorpje is met meerdere bronnen helder water waar vrouwen vroeger de was deden en door de locals gezwommen werd.

We starten bij Fonte Grande, dit water doorkruist het dorp. De mega grote eenden zijn niet van ons onder de indruk en blijven lekker in de zon zitten (en gelijk hebben ze).  In het heldere water zijn de vissen goed te zien.

We wandelen door naar Church of Nossa Senhora da Assunção, van buiten al een erg mooie kerk maar binnen moet het echt adembenemend mooi zijn. Helaas is de kerk gesloten. Hetzelfde geldt voor Capela De Sao Luis.

De 24 meter hoge waterval Viragio Falls kletst keihard in een heel klein meertje waaruit het water via een klein kabbelend beekje doorstroomt. Het is een mooie plek in een prachtige omgeving en het uitzicht is echt zo mooi!

Omdat we maar kort in het dorp zijn geweest rijden we naar het uitkijkpunt aan zee in Portimão. Het strand is erg groot en de kliffen zijn weer prachtig, we zijn echt erg onder de indruk van de kunstlijnen hier in de Algarve.

De rest van het strand en de boulevard van Portimão doet ons vooral heel erg denken aan Benidorm, niet echt ons ‘ding’ dus we rijden door naar Autódromo Internacional Algarve. Tijdens corona heeft de Formule 1 hier plaatsgevonden.

Terwijl we de parkeerplaats oprijden horen we dat er geracet wordt. Het geluk is met ons want wanneer we naar binnen lopen zien we dat er een motorrace aan de gang is met de top van de World Superbike and MotoGP (zoals Verstappen en Hamilton voor de F1), en we mogen gratis meekijken. Super gaaf om te zien!

Vanavond eten we weer in het restaurant want tot nu toe bevalt de keuken ons erg goed. Er staan veel lekkere bijgerechten op de kaart dus vandaag kies ik 4 bijgerechten ipv een hoofdgerecht. Nu ben ik niet zo’n grote (avond)eter maar de de gerechtjes liggen allemaal rond de € 2,- dus dat kan nooit veel zijn… We moeten keihard lachen wanneer de crispy sweet potato neergezet wordt. Dit blijkt een schaal zoete aardappel chips, zoveel als een volle zak chips 😂 De andere 3 gerechtjes vielen qua hoeveelheid nog wel mee maar ik kreeg het natuurlijk niet op. Gelukkig kon de serveerster er ook om lachen en ze vond het een goed idee om de chips mee te nemen naar de kamer, hebben we morgen nog wat te snacken 😄.

Jouw reactie