Navajo Tribal Park - Monument Valley

26 november 2022 - Monument Valley Navajo Tribal Park, Verenigde Staten

Om 8 uur vertrekken we, het is -8, strak blauwe lucht en een opkomende zon 🤍

De rit is waanzinnig mooi, echt ongelooflijk! Het eerste stuk rijden we door de bergen met dennenbomen en een beetje sneeuw.

Langzaamaan zien we steeds minder bomen, de sneeuw verdwijnt en het landschap wordt weer droog en vlak met dorre begroeiing en de bekende zwarte koeien.

De dorpjes waar doorheen rijden doen ons denken aan een western film. We komen veel ranches tegen met hoge poorten waarop de naam met grote letters prijkt: Yellow stone ranch, Oil trail ranch, Beaver creek ranch enz.

Het landschap verandert naar steeds meer bergen van zandsteen op open droge vlaktes (zo ver als je kunt zien). Ze hebben bijzondere vormen en kleuren. We rijden zeker 150 km, misschien zelfs wel wat meer, door deze prachtige bergen die wel tot 300 meter hoogte reiken, op weg naar Monument Valley. Dit Navajo Tribal Park is eigendom van de Amerikaanse staat maar behoort aan de indianen, zij leven hier nog steeds en verkopen o.a. zelfgemaakte sieraden.

De Native American Navajo stam is 1 van de grootste stammen van de Amerikaanse indianen. De Navajo stam beschouwd Monument Valley als het hart van de aarde en het land is voor hen heilige grond. Zo voelt het voor ons ook!

Nog 2 uur rijden en dan zijn we bij ons hotel in Lake Powel.

1. Ihlja:
    Prachtig!
  2. Reinier Voogd:
    27 november 2022
    Hier en daar is de wereld nog niet overbevolkt en is er rust en ongerepte natuur, dat blijkt maar weer. Geniet ervan! Ja die Indianen, dat is toch iets aparts. Het is de moeite waard om daar t.z.t je in te verdiepen. Ik ben langzaam aan weer bij de mensen! Groetjes en XX Pap/Reinier
  3. Twannemieke:
    27 november 2022
    Fijn dat het weer beter gaat pap 😘
  4. Tante Annie:
    27 november 2022
    Prachtig, lekker genieten, maak je maar 1x mee!
  5. Anja:
    27 november 2022
    Wat een prachtige route! En wat een mooie foto’s, wow!
  6. Anna:
    Gaat op mijn Bucket list 👍🏼
  7. Tante Annie:
    27 november 2022
    Hoi, ik heb de verslagen uitgeprint en naar Gerrit gestuurd, vind ie wel leuk denk ik!!
    Gr ome Ben
  8. Twannemieke:
    Oh wat lief! Dank je wel ome Ben 🥰
  9. Reinier Voogd:
    27 november 2022
    Leg Anna even uit wat die grap kost! Kan zij alvast sparen.
  10. Marjon:
    27 november 2022
    Great pics! Wat een variatie in het landschap. Tot nu toe al een geslaagde trip.