Golden

11 december 2022 - Golden, Colorado, Verenigde Staten

Grand Lake is het grootste natuurlijke meer in Colorado, inderdaad, dezelfde naam als het kleine dorpje waaraan dit meer ligt. Het meer is 205 hectare groot en 119 meter diep. Tot 1880 heette het meer Spirit  Lake, deze naam is gegeven door de native Ute tribe.

Europese jagers kwamen in 1880 naar Spirit Lake en gaven het dorp de naam Grand Lake en Spirit Lake kreeg dezelfde naam. Het dorp werd de thuishaven voor jagers. Helaas is Grand Lake nog steeds de uitvalsbasis voor jagers. Rondom het meer mag er niet gejaagd worden maar verder de bergen in mag dit wel. Er leven hier veel herten, vossen, veel soorten vogels en zelfs beren. Het hotel hangt vol met opgezette jachttrofeeën. Ik vind dit uiteraard verschrikkelijk, Twan trouwens ook.

Om 10 uur vertrekken we, bij een temperatuur van -9, naar ons laatste hotel van deze trip.

Twan heeft een heel fijn hotel gevonden net buiten Denver. Na al die mooie natuur die we de afgelopen weken hebben gezien, hebben we beide niet de behoefte om nu in de drukke stad te gaan zitten.

Net voor de middag komen we bij ons hotel aan. We brengen de koffers naar de kamer, eten een niet zo lekkere lunch tegenover het hotel en rijden vervolgens naar Red Rocks Park & Amphitheatre.

We lopen aardig wat trappen op en af maar dan staan we in het prachtige theater. Vanaf 1900 tot 1940 werden er op deze plek al operaconcerten gegeven maar toen was het podium nog een vlakke steen tussen de rotsen, meer niet. De bouw van het theater zoals het nu is, werd in 1941 afgerond. Vanaf toen werden er vooral veel rockconcerten gegeven. Heel veel bekende artiesten hebben hier gespeeld. Muziekliefhebbers als wij beiden zijn, kijken onze ogen uit, wat een magische plek om een concert bij te wonen!

Bij de parkeerplaats is (uiteraard) een ‘visitors centre’ waar t-shirts, petten, vesten, stickers en nog veel meer wordt verkocht. In deze winkel is ook een klein museum opgezet met de geschiedenis van deze prachtige plek, met foto’s van de bouw en een groepsfoto van de bouwvakkers. We zien de artiesten die er hebben gespeeld door de jaren heen. Dit varieert van The Beatles, Johnny Cash, Jimi Hendrix, maar ook John Denver, mijn held Bruce Springsteen, Greatful Dead, U2, Bob Dylan, Stevie Wonder en ga zo nog maar even door. Het museum heeft de naam: Colorado Music Hall of Fame.

Op de terugweg rijden we door het dorpje Morrison, een super leuk, klein dorpje met een beer garden met een terrasje in de zon. Daar gaan we we een biertje drinken! 🍻

We hebben deze vakantie echt helemaal geen moeite hoeven doen om ons te vermaken, er is zo ontzettend veel te zien en te doen hier, we worden iedere dag wel met iets moois verrast. Terwijl we proosten zien we in de berg naast de weg een hert grazen, onderweg zagen we ook al een klein groepje herten van de weg de berg op springen. Goed opletten dus met autorijden in dit gebied! 🦌

In de omgeving van het hotel zijn maar 3 mogelijkheden om te dineren, waarvan 2 keiharde muziek draaien, we lopen daarom terug naar het restaurant van het hotel. We bestellen alleen 1 voorgerecht dat we samen delen, daarna zien we wel verder. De (super leuke) ober zegt dat dit gerecht zo groot is, dat hij ons niet meer had laten bestellen totdat we het op hadden 😂. Ondanks dat het echt lekker is, krijgen we het met z’n 2-en net niet helemaal op.

Nog 3 dagen en dan eindelijk weer een bord vol met groenten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anna:
    11 december 2022
    Mooie trip! En wat zie je er goed uit , xx
  2. Twannemieke:
    11 december 2022
    Thanks Anna! De reis is echt geweldig, geniet er zo van. Zoveel moois in dit land en zeker dit gebied. Maar ook fijn om met over een paar dagen weer thuis te zijn 😊
  3. Reinier Voogd:
    11 december 2022
    Jagen, als het nu gaat om wildbeheer omdat er domweg te veel dieren zijn voor de beschikbare oppervlakte dan heeft het een functie. Maar plezierjacht zou niet moeten mogen. Maar wat gedacht van vissen? Laat je lol er niet door bederven en als ik het goed begrijp eet je daar goedkoop. Hier waait het voorgerecht van je bord af als je niet oppast. Kus/groet Pap/Reinier
  4. Twannemieke:
    11 december 2022
    Nee pap, het eten is hier niet goedkoop hoor. We als je naar Mc Donald’s gaat wel maar in een restaurant betaal je best veel voor een bord vet en zout eten. Wij hebben steeds 1 voorgerecht gedeeld en dan beide nog een hoofdgerecht (bv een bord pasta) met 1 drankje erbij, dan zit je al snel aan € 100,-.
    En dat jagen is natuurlijk verschrikkelijk. Er zijn veel te mensen op de wereld waardoor we steeds meer ruimte van de natuur afpakken. Dus minder mensen zou ik zeggen ipv jagen 😊
    Ik kijk uit naar weer een lekker uitgebreid diner bij de Wilg waar je de hele avond lekker zit te tafelen. Hier sta je binnen een half uur weer buiten 😂