Pikes Peak en dan weer naar huis!

12 december 2022 - Internationale luchthaven Denver, Verenigde Staten

Pikes Peak is een berg van 14,115 feet hoog, dit is ruim 4 kilometer 😳. De weg omhoog is 30 km lang en het is een prachtige route. De berg heeft 6 levens-zones, ingedeeld naar de planten die er groeien, de dieren die er leven, de temperatuur en luchtvochtigheid.

Om maar een paar diersoorten te noemen die in deze 6 zones leven: vos, coyote, stinkdier, wasbeer, de zwarte beer, verschillende soorten herten (we komen er een paar tegen), poema, eekhoorn en het meest voorkomende dier is de Rocky Mountain Big Horn Sheep. Uiteraard leven hier nog veel meer diersoorten.

De laatste 3 km van de route is er geen begroeiing meer, alleen nog maar rotsen en sneeuw. Het uitzicht is fenomenaal. Boven op de berg is uiteraard een visitor centre. Zodra we uit de auto stappen waaien we bijna weg. De wind is hard, ijskoud en waait dwars door mijn windblocker heen🥶. Binnen is het lekker warm en lezen we de geschiedenis van de berg.

Twan en ik merken beide dat we een beetje licht in het hoofd zijn, een beetje duizelig. Ik adem sneller en dieper en de hoofdpijn is ook best pittig.

Ik vraag me af of ik mogelijk zo slecht (niet) slaap door de hoogte waar we de deze reis op zitten. Op iedere plek zaten we minimaal 1.5 km boven zeeniveau. Ik zal er binnenkort achter komen 😊

Eenmaal terug in het hotel, drinken we wat in de hotelbar en raken in gesprek met een paar Amerikanen, zo leuk!

Tijdens het eten vragen we ons af wat nu het mooiste was deze reis, wat heeft het meest indruk gemaakt? Dit vinden we beide erg moeilijk. De natuur is hier waanzinnig mooi en ik raad iedere wandelaar, fietser, rotsklimmer, motorrijder, skiër en iedere natuurliefhebber aan om naar Corolaro en/of Utah te gaan. Overal zijn sportactiviteiten uitgezet en de variatie is enorm. Wel zijn we het er beide over eens dat Utah nèt iets mooier was dan Colorado.

Wat betreft mijn programma bij CFX: tijdens de 7 dagen training hebben de trainers, fysiotherapeuten en artsen getest welke oefeningen voor mij geschikt zijn, ik heb ze geoefend en weet precies wat ik moet doen. Het echte werk begint volgende week woensdag, vanaf dan zal ik 3 maanden lang iedere dag mijn geleerde programma volgen, uiteraard met de hulp van Twan want niet alle oefeningen kan ik alleen doen. Tijdens deze periode zal mijn herstel met ups en downs gaan maar wel met het uiteindelijke resultaat dat mijn klachten grotendeels of zelfs helemaal weg zijn. Mogelijk moet ik nog wat langer doortrainen, mogelijk ben ik al eerder op het punt waar ik wil zijn. Maar ik ga er zeker komen!

Dankbaar voor al het moois dat we hier gezien, gevoeld en ervaren hebben, vertrekken we vandaag weer naar huis. Dat is óók heel erg fijn 🥰

Iedereen bedankt voor jullie medeleven, lieve berichtjes, appjes en mailtjes.