Thanksgiving day 🇺🇸

25 november 2022 - South Fork, Verenigde Staten

Thanksgiving day! 🇺🇸

Deze jaarlijkse nationale feestdag hebben we een beetje onderschat.

We dachten lekker te gaan ontbijten in 1 van de vele leuke tentjes in de buurt, want ja, een stad met meer dan 711.000 inwoners, daar is vast wel iets open.  Niet dus!

Gelukkig is het ontbijt in het hotel heerlijk dus met een volle buik vertrekken we op tijd naar Cañon City om over de Skyline drive te rijden.

Deze weg is 5 km lang en werd 1905 gebouwd  door gevangenen. De weg is smal en aan de rechterkant kijk je zo het ravijn in (nee, geen vangrail) maar het uitzicht is echt heel mooi, vooral vanaf het hoogste punt.

En dan door naar South Fork, dat is nog 3 uur rijden maar we hebben tijd genoeg. Het is 246  km rijden over weg 285. Het eerste stuk rijden we langs een super heldere rivier tussen de bergen door. Het water is zo helder dat Twan z’n flesje bijvult met dit water.

De laatste ongeveer 180km rijden we door een droog ogend vlak landschap, aan de ene kant van de weg tot zover als je kunt kijken, aan de andere kant van de weg liggen de bergen. We zien heel veel zwarte koeien met een dikke glanzende vacht grazen, ook een kudde bizons en wilde geiten en herten. Het is indrukwekkend en mooi. Af en toe ligt er een klein oud dorpje of een ranch aan de weg maar vooral ook veel trailerparken.

Het valt ons op dat er heel veel pick-up trucks rijden. Nou ja, veel, het is doodstil op de weg, in de omgeving en in de dorpjes waar we doorheen rijden is alles dicht.

Maar dan komen we aan bij Riverside Meadows cabins. De 2 cabins liggen aan rivier de Rio Grande. Deze rivier is 3034 km lang en vormt sinds 1848 de grens tussen Mexico en de VS. een belangrijke rivier dus.

Ik ga aan de rand van de rivier zitten, in de volle zon en kijk naar de ganzen die aan de overkant van het water gakken. De omgeving is prachtig, hier zou ik wel een paar dagen langer willen blijven.

Alle restaurants blijken gesloten, op een niet aantrekkelijk ogende pizzeria na. Wel vinden we een 7/11 in supermarktformaat. Er is erg weinig keuze qua gezond eten.

Lang verhaal kort: ons diner bestond uit volkoren crackers en chips 😂

Thanksgiving, de nationale feestdag waarop niet alleen iedereen vrij màg zijn maar waarop iedereen ook echt vrij is! Ik vind het geweldig, het lijkt een beetje op de zondag van vroeger, toen alles nog dicht was 😉

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ihlja:
    Klinkt GEWELDIG!
  2. Marjon:
    25 november 2022
    Wat heerlijk dat jullie je zo kunnen onderdompelen in het landschap. En je overleeft het wel op crackers! Er komen vast nog andere dinertjes. Xx
  3. Twannemieke:
    Haha, ja precies! 🍽