Dag 7 - Cognitive FX - Exit

6 december 2022 - Provo, Utah, Verenigde Staten

En toen was het in 1 keer mijn laatste trainingsdag!

Om half negen staat het busje klaar om de mensen die in dit hotel verblijven naar CFX te brengen. Lars en ik zijn de enige die van vorige week zijn overgebleven, de rest is nieuw. Ook deze week zijn er weer veel Nederlanders.

De diversiteit is groot, een meisje van 16 met een flinke hersenschudding maar ook een vrouw van 78 die een hersenbloeding heeft gehad. Haar man van 77 helpt haar want ze loopt moeilijk. Ze komen uit California, ze wonen aan de kust en vinden het hier maar koud.

Ik voel me vandaag niet zo fit en heb ook niet zo veel zin meer. Uiteraard heeft dit alles te maken met dat dit mijn laatste dag is.

Bij de intervaltraining, waar we iedere dag mee starten ga nog even helemaal los en bij de trainingen daarna geef ik ook alles wat ik heb. Ondanks dat ik erg moe ben, gaan de cognitieve oefeningen heel erg goed, hier ben ik erg blij mee. Dit is 1 van de punten die boven aan mijn lijstje stonden om aan te werken.

Bij de laatste Dynavision training verbreek ik mijn eigen records op 3 punten dus ook daar is vooruitgang zichtbaar. Eigenlijk is er bij alle oefeningen en trainingen verbetering zichtbaar en, nog veel belangrijker, voelbaar.

De laatste afspraak van vandaag is de Post Care Planning. Ik krijg een map mee met alle oefeningen die ik de komende 3 maanden thuis moet gaan doen. Deze oefeningen zijn er op gericht om mijn ogen (vooral mijn rechteroog), de overgevoeligheid voor licht en geluid, mijn balans, geheugen, alertheid en het multitasken te trainen.

In de komende 3 maanden zullen al deze punten verbeteren en zal mijn hoofdpijn vanzelf minder worden/ weg gaan (want ik ga precies doen wat ze mij gezegd hebben 😊).

Er wordt uitgelegd hoe dit programma in mijn ‘normale’ leven in te plannen. Twan is gelukkig ook bij de afspraak aanwezig, dat is wel fijn want ik heb zijn hulp bij enkele oefeningen nodig.

De komende 2 weken mag ik niks doen, alleen de interval oefeningen in combinatie met de de rust oefeningen. Met de andere oefeningen start ik over 2 weken.

Voor ons vertrek naar CFX was ik er van overtuigd dat ik na 1 week trainen, al heel veel verbetering zou voelen. Ook al is de verbetering niet op het niveau als ik hoopte, ik ben ontzettend blij met het resultaat tot nu toe. Er is al veel verbetering en dit zal blijven doorwerken.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de klachten die mij de afgelopen 6.5 jaar beperkten, over zullen gaan, het kost me alleen iets mee tijd dan ik hoopte en dat vind ik prima, ik snap nu waarom dat zo is.

Voor mensen die mijn blog hebben gevolgd omdat zij zelf twijfelen om naar CFX te gaan: GA! Zet een crowdfunding op als je het niet kunt betalen maar ga!

Voor de mensen die mij persoonlijk kennen: dank jullie wel voor alle lieve reacties en appjes. Het waren er zo veel dat ik er een beetje verlegen van werd ☺️ Het deed me echt goed om van jullie te horen. Nogmaals heel veel dank daarvoor 🥰

En nu? De koffer inpakken en morgen op naar het plaatsje Moab.

Wordt vervolgd!

1. Ihlja:
    7 december 2022
    Je mag trots zijn op jezelf! En straks in Nederland verder met de oefeningen, gaat helemaal goedkomen!💪🏼❤️
  2. Twannemieke:
    Yes! En jij ook! 💪🍀😊
  3. Thom van bergen:
    7 december 2022
    Je hebt al gewonnen, je geeft namelijk niet op. bikkels en vechters zijn jullie allebei
  4. Twannemieke:
    Dank je wel!
  5. Anna:
    Ik vind je een bikkel 😘
  6. Twannemieke:
    Dank je wel Anna! 😊
  7. Daniëlle Preuss:
    7 december 2022
    Goed gedaan lieve Miek. Zo trots op jou. En nu nog even genieten samen van de laatste week x
  8. Twannemieke:
    Dank je wel lieve Daan 🥰
  9. Nora:
    🫶💪
  10. Twannemieke:
    🥰🍀
  11. Ineke:
    7 december 2022
    Wat een mooie stappen, Annemieke!
    🍀
  12. Twannemieke:
    8 december 2022
    Zo fijn voor vooruitgang te voelen! 🍀😊
  13. Erica:
    7 december 2022
    Kanjer💪🏻 en nu genieten daar!♥️
  14. Twannemieke:
    Enorm! 🇺🇸
  15. Marjon:
    7 december 2022
    Je was al geweldig! En je verdient al deze aandacht 🔥❤️ Geniet van je vakantie nu! 😘
  16. Twannemieke:
    ❤️😘
  17. Karin:
    7 december 2022
    Lieve zus, toppertje! Goed gedaan. Je hebt eruit gehaald wat erin zit en nu nog genieten van Amerika en dan lekker naar huis…naar je lieffies….❤️
  18. Twannemieke:
    8 december 2022
    Mis ze zo erg! 🥹😻😻 Maar idd nu nog even enorm genieten. Utah en Colorado zijn toch wel echt de mooiste Staten die we tot nu toe gezien hebben 🇺🇸
  19. 7 december 2022
    Geweldig en fijn dat het je gaat helpen een beter leven te hebben. Samen nog even genieten van het mooie Amerika. Super gedaan lieve Annemieke en Twan. Goeie reis☀️♥️🥰
  20. Twannemieke:
    8 december 2022
    Dank je wel mam, nog een paar dagen deze prachtige omgeving bekijken 🏔 🇺🇸
  21. Yvonne en Hidde:
    7 december 2022
    Super goed gedaan, An!! 👍 Nu lekker bijkomen en genieten van de laatste dagen in de US. Thuis zullen Twan en jullie lieve katjes je vast helpen om steeds weer een stapje verder vooruit te komen. Safe travels! 😘
  22. Twannemieke:
    8 december 2022
    Thanks lieverds! Ik ben best trots op mezelf. Ik heb alles gedaan wat ze hebben gezegd (en meer) en daar ga ik thuis, en hier ook al een beetje, mee door. Ik kom er wel en ben blij met alle kleine stapjes vooruit! Tot snel lieverds, we hebben veel om op te proosten samen ❤️😘😘
  23. Marleen Jagers:
    7 december 2022
    Super hard gewerkt bikkel! Echt knap van je, mag je heel trots op zijn!❤Geniet nog van de vrije dagen daar! En alvast een goede reis terug!😘
  24. Twannemieke:
    8 december 2022
    Dank je wel Marleen, lief dat je zo met me mee leeft! 🥰