Nog een beetje zoeken

19 november 2018 - Benissa, Spanje

Wéér naar de Costa Blanca? JA!!!

Ons vorig bezoek vonden we te kort dus we gaan nog een paar dagen genieten.

We verblijven in Refugio Marnes, een B&B in de bergen boven Benissa. Vanaf de hoofdweg van Benissa slaan we het bergpad op en rijden zo’n 25 minuten over kronkelwegen zonder iemand tegen te komen.

‘Sierra de Bernia’ is een kleine bergketen die zich landinwaarts uitstrekt tot 20 km in het binnenland van de Costa Blanca, niet aangetast door massatoerisme en op dit moment al grotendeels beschermd gebied. Volgens de World Health Organisation heeft deze omgeving het gezondste klimaat van Europa.  Wij zijn dus helemaal op onze plek!

De regen komt met bakken uit de lucht vallen wat ons de tijd geeft om even bij te komen van het reizen (wat toch altijd meer tijd in beslag neemt dan dat ik van te voren denk).

Wanneer het eindelijk droog is rijden we de berg weer af, naar Benissa, op zoek naar een restaurant. De restaurants die we op internet hadden gevonden blijken allemaal gesloten en dit blijkt ook te gelden voor de andere restaurants.

We wandelen door het historisch centrum. Mooie, smalle, bijna verlaten straatjes, waar enkele winkels nog open zijn (het is 19.30u).  Op een pleintje worden we verrast door de verlichte Catedral de la Marina.

Omdat we nu toch wel wat willen eten besluiten we om in de gezamenlijke keuken van de B&B wat lekkers te maken van onze aankopen in de Supermercado. Met een lekkere fles locale wijn sluiten we de dag af.

Toch altijd een beetje ‘zoeken’ zo’n eerste dag.

1. Reinier Voogd:
    20 november 2018
    s'chmenschens lust, s'chmensens leeven! Veel plezier en vooral mooi weer
  2. Twannemieke:
    20 november 2018