Moab

7 december 2022 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Na de intervaltraining in de gym van hotel, pakken we de koffers in en vetrekken we naar het plaatsje Moab.
Moab staat bekend om de prachtige natuurparken en dan vooral Arches National  Park. Het stadje zelf is vooral ingericht voor de toeristen: veel motels, hotels en eettentjes. Deze liggen allen aan de drukke doorgaande weg.
We checken in bij Big Horn Lodge, een motel zoals je vaak in Amerikaanse tv series ziet.

We komen even bij van de 3 uur durende rit door, wederom, prachtige bergen, woestijnlandschappen en zandstenen bergen.

Daarna rijden we naar Dead Horse Point State  Park. Onderweg trekt de bewolking dicht en begint het zachtjes te sneeuwen. Hoe hoger we de bergen inrijden, hoe dikker de mist, we hebben echt maar 10 á 20 meter zicht.
Eenmaal bij het park aangekomen hoeven we geen $ 20,- entree te betalen want het uitzichtpunt is waarschijnlijk helemaal dichtgetrokken met wolken, zegt het vriendelijke meisje bij de kassa. We rijden er toch maar even naar toe, we zijn er nu toch. Bij het uitzichtpunt lopen we het laatste stukje over de rotsen. En dan trekt de mist in 1 keer helemaal weg! Een adembenemend uitzicht laat zich zien (zie filmpje). Het is echt ongelooflijk mooi. De Colorado river vormt een hoefijzer om en tussen de prachtige bergen. We genieten van het uitzicht en de stilte en maken nog snel een paar foto’s en een filmpje, niet dat je daarop kunt zien hoe waanzinnig mooi en groots het is, maar fijn ter herinnering.
En dan trekt de bewolking weer naar binnen en is het uitzicht binnen een paar minuten verdwenen, wat hebben wij een geluk gehad!
Fun fact: in dit gebied is de scene gefilmd waar Thelma & Louise van de klif afrijden.

In het motel moet ik even bijkomen van al het autorijden. Ik doe mijn ontspanningsoefeningen en de hoofdpijn wordt al snel rustiger.
Op naar de locale brouwerij!
Omdat ik het nog rustig aan wil doen met alcohol, houd ik het bij 1 biertje. We luisteren naar de muziek, kletsen wat met de ober en kletsen vooral ook met elkaar. Wat een mooie dag was het vandaag!
Morgen gaan we naar Arches National Park.

1. 8 december 2022
    Jullie maken er een leuk en spannend avontuur verhaal van . Geniet nog even van de ruimte en Prachtige natuur fijne tijd samen liefs🤗🚐
  2. Reinier Voogd:
    9 december 2022
    Zonder geluk vaart niemand wel en dit gold jullie mistbank. Ontspan je, geniet (het is duur genoeg!) en doe je oefeningen. En laat Twan maar biefstukken eten en chaufferen. Hier is het sombermans weer, grauw en regen. Kus en groet Pap/Reinier