Sightseeing London

7 juli 2019 - Londen, Verenigd Koninkrijk

De eerste stop van vandaag is Camden Town; een gezellig stadsdeel met veel leuke kroegjes en vintagewinkels en de woonplaats van Amy Winehouse. Camden staat vooral bekend om z’n Market die ieder weekend door ongeveer 100.000 mensen wordt bezocht. De alternatieve sfeer van Punk en Ska is duidelijk aanwezig.

De wijk bestond vroeger uit fabrieken en arbeidershuizen. Na het sluiten van de fabrieken zijn deze beschikbaar gesteld voor creatieve, en helaas ook commerciële, doeleinden.

Wij vinden het een super leuke plek om te zijn. We winkelen wat en eten heerlijke vegan broodjes. Dr. Martens heeft een expositieruimte waar kleding en schoenen tentoongesteld worden van bekende bandjes als No Doubt, The Clash en The Sex Pistols.

Het valt ons op dat alles in de stad in het teken staat van de Gay Pride, deze heeft zaterdag plaatsgevonden (maar dat hebben we helaas niet meegemaakt).

We nemen de metro naar het centrum van Londen om de grootste speelgoedwinkel van de stad te bezoeken. Lara vindt er het perfecte slijm waarna we snel naar buiten gaan (want wat een drukte!).

De dubbeldekkerbus brengt ons naar The Houses of Parliament en de Big Ben (die eigenlijk Elizabeth Tower heet). Helaas staat de Big Ben in de steigers. Na een paar foto’s gemaakt te hebben nemen we de tube naar The Tower of London.

We schrikken van de drukte en Karin verbaast zich over hoe alles rondom de Tower is veranderd sinds dat zij hier was (zo’n 20jr geleden). We hadden best de kroonjuwelen willen bekijken maar het voetgangersverkeer op de gehele brug is 1 grote file van schuivelende mensen. Op een terras rusten we even uit met een glas wijn en voor Lara een vieze virgin-cocktail die naar schoonmaakmiddel smaakt maar wel met een fantastisch uitzicht op de Tower.

Het was een volle en drukke dag. Veel gezien en veel gelopen, we zijn kapot maar het was het waard!

Nu snel terug naar het appartement waar Karin een lekkere pan spaghetti maakt.

1. 9 juli 2019
    Jullie hebben de dag goed doorgebracht en het dagverslag was prima en leuk .Met het lezen daarvan, was ik ook n beetje in Londen. Fijn dat jullie er nu van kunnen genieten. Heerlijk ik zie alleen maar blije gezichten op de foto's en daar word ik ook vrolijk van. Liefs en nog een fijn dag💋💋💋
  2. Karin:
    10 juli 2019
    I love London!!! Have fun!!!