D-day CFX dag 1

28 november 2022 - Provo, Utah, Verenigde Staten

Vandaag is het dan eindelijk zover: mijn start bij CFX!!!

Twan gaat voor de eerste 2 afspraken mee. We krijgen nl zo veel informatie dat het belangrijk is dat hij er ook bij is (volgens de mevrouw bij de receptie). Twan mag overal bij zijn maar dat vinden we beide niet fijn en het is ook helemaal niet nodig.

De eerste afspraak is met een fysiotherapeut . Ik moet een paar balans oefeningen doen (die heel slecht gaan) en verder stelt ze vooral heel veel vragen, de rest van de week ga ik wel samen met haar trainen.

De tweede afspraak is met de coach. Met haar bespreek ik wat ik de afgelopen jaren gemist heb en wat ik hoop de bereiken met de behandeling.

Dan gaat Twan terug naar het hotel en krijg ik een uitleg van alle soorten trainingen die ik deze week ga doen. Ik moet ze vandaag ook al een beetje doen zodat ze een 0-meting hebben. Het echte werk kan pas starten nadat ik de functionele MRI heb gehad.

Deze heb ik niet veel later. Tijdens de FMRI moet ik doodstil liggen maar ik krijg wel  opdrachtjes. Ik kijk naar een scherm en de antwoorden op de vragen/ opdrachten geef ik door via de knopjes in mijn hand.

Na de lunch komt Twan weer even terug want dan wordt de uitslag van de FMRI besproken. Mijn klachten worden kei-hard bevestigd. Confronterend, maar de bevestiging doet me ook heel erg goed, eindelijk is er een meting gedaan die mijn klachten werkelijk aantoont.

Ieder deel van mijn hersenen heeft een kleurtje gekregen waaraan te zien is welke delen te weinig zuurstof (bloed) krijgen en welke teveel (en uiteraard degene die voldoende zuurstof krijgen, die zijn er gelukkig veel meer 😊). In deze delen liggen precies de klachten die ik heb, nou ja, de gevolgen van het niet werken van die delen, zorgen voor de klachten die ik heb. Het is allemaal heel specifiek benoemd.

Het goede nieuws is dat dit prima in het programma van CFX past en dat het percentage van herstel op zo’n 70% ligt. Dat is zo fijn om te horen! Hij zegt dat ik zeker zal verbeteren maar dat ik niet in 3 dagen van al mijn klachten verlost zal zijn. Maar mijn doel is om vrijdag weg te gaan met een flinke verbetering. De rest van het herstel doe ik thuis (ik krijg een heel boekwerk mee), het oefenen en verder herstellen gaat dan nl gewoon door. Sommige mensen hebben een jaar nodig om te komen waar ze willen zijn, sommigen zijn met een paar weken al daar.

Ik bekijk het nu vooral van dag tot dag! Nog steeds met de overtuiging dat ik met veel minder klachten naar huis ga.

In de middag doe ik een paar oefeningen voor mijn evenwicht. Deze is super slecht, dat bleek vanmorgen al zo maar nu wordt dat nog een keer bevestigd. Alleen nu kijkt de arts naar welke kant ik val en hoe, vervolgens doe ik een paar oefeningen en dan moet ik weer de balanshouding aannemen, het gaat al iets beter. Weer andere oefeningen, vervolgens weer in de balanshouding en ik val de andere kant op. Dit gaat zo nog een paar keer door, tot ik in 1 x zonder problemen met mijn ogen gesloten in de balanshouding kan blijven staan! Het voelt fantastisch!

De arts legt uit dat dit over twee uur weer weg is. We gaan deze week mijn hersenen leren/ trainen zodat het wel blijvend zal zijn.

Aan het eind van de dag stap ik met veel hoofdpijn de pendelbus naar het hotel in, samen met nog 2 Nederlanders. Ook zij zijn helemaal kapot van vandaag.

In het hotel aangekomen staat Twan al lekker te koken. Heel fijn dat we deze ruime kamer met keuken hebben.

Ik kijk enorm uit naar morgen, dan moet ik wel echt flink aan de bak. Kom maar op!!!! 💪

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

4. Twannemieke:
    Dank je wel Anna 🍀
  5. Daniëlle Preuss:
    29 november 2022
    Oh Miek. Wat mooi om te lezen! Ik ben zo blij voor jou. Ga ervoor lief. Een dikke zoen van mij. Ook voor Twan ♡
  6. Twannemieke:
    Lief! ❤️😘
  7. Brigitte Maas:
    Toppertje!
  8. Erica:
    Goed bezig😃 Yes you can 👊🏻
  9. Marjon:
    29 november 2022
    Je hebt er de juiste mentaliteit voor lieverd! Geef je lichaam het vertrouwen dat jullie er samen komen! ❤️
  10. Twannemieke:
    Jaaaa! 💪 Dank je wel lieve Marjon 😘🙏
  11. Erna:
    Goed bezig Annemieke! X
  12. Twannemieke:
    Dank je wel Erna🍀
  13. 29 november 2022
    Geweldig begin ik ben heel blij dat je deze behandeling krijgt. Twan is een super steun voor jou. Ik weet dat je alles zal doen dat het zal slagen. ik denk aan jullie, liefs
  14. Twannemieke:
    Dank je wel mam 😘
  15. Reinier Voogd:
    29 november 2022
    Kijk, wat een luxe, je eigen kok bij je! Wat in jaren is afgebroken, wordt niet in een week weer opgebouwd. Stapje voor stapje en het resultaat telt. Wij duimen voor je. Veel succes, kus Pap.
  16. Twannemieke:
    Dank je wel pap! 😘🍀
  17. Karin:
    29 november 2022
    Wat fijn die erkenning voor wat jij al zo lang voelt en weet. Gaat goed komen. U go girl!💪🏼💖😘
  18. Twannemieke:
    ❤️😘
  19. Belinda:
    Wat een positief vooruitzicht. Succes morgen. Liefs xx
  20. Twannemieke:
    Dank je wel! 🍀💪
  21. Calissa:
    Oh dit klinkt veelbelovend Annemieke. Elke winstmoment is er één. 🌻
    Super veel succes morgen en heel veel lieve groeten. Calissa
  22. Twannemieke:
    Thanks Calissa! I’m kicking (my) ass over here! 💪 🍀😘