Op naar Benidorm

6 september 2018 - Benidorm, Spanje

Na enorm uitgeslapen te hebben genieten we buiten op terras van ons ontbijt. Vandaag is d-day: op naar Benidorm!

We rijden het eerste stuk door de bergen en het laatste stuk langs de kust. Ik word altijd zo blij van het Spaanse landschap. En dan rijden we Benidorm binnen. Billboards laten ons weten wat er allemaal aan amusement is. Het verkeer is druk en de torengebouwen volgen elkaar op. We vinden een parkeerplek vlak bij het hotel waar Gerrit verblijft.

Als eerst lopen we naar het zwembad maar daar is hij niet. Maar zodra we bij de eetzaal komen zien we hem zitten. We besluiten om hem niet in de eetzaal te verrassen dus we wachten ‘m bij de uitgang op. Wat we niet wisten is dat je vanuit de eetzaal de lift kunt pakken....

Bij de receptie vragen we zijn kamernummer. Gerrit is super blij verrast, missie geslaagd! Gerrit neemt ons mee naar het Nederlandse eetcafé Pinocchio. We drinken een biertje en eten een patatje met mayo. Naast Pinocchio is een Engelse kroeg, het staat er bomvol met Engelsen: de mannen allemaal met ontbloot bovenlijf en de vrouwen in bikini. Ze zingen gezamenlijk Tom Jones mee die hard uit de speakers klinkt.

We lopen langs de kustlijn richting het oude stadsdeel. Het strand ligt bomvol mensen. De boulevard bestaat uit eettenten, hotels en af en toe een winkeltje met strandartikelen. Uit iedere eetgelegenheid komt een hoop herrie. Het is grappig om een keer gezien te hebben maar wij zullen hier nooit naar toe gaan, niet ons ‘ding’.

We drinken nog een biertje met Gerrit en kletsen nog wat bij. Aan het eind van de middag nemen we afscheid en laten we Gerrit weer verder genieten van zijn vakantie.

Terug bij ons hotel halen we een fles wijn, wat olijfjes en grote badhanddoeken. We schieten in onze zwemkleding en nemen plaats in een privé-lounge-huisje (zie foto’s). Er is nog 1 stel bij het zwembad, voor de rest is er niemand. Rust, stilte, wijntje, heeeeerlijk!!!!  Het is ondertussen donker, vanuit het zwembad kijken we naar de sterren en de overvliegende vleermuizen. De fles is ondertussen leeg. Deze rust en vrijheid voelt voor ons als vakantie.

In het volgende blog wat meer info over het gebied waar we nu zitten.

1. Anna:
    7 september 2018
    Leuk hoor om iemand zo te verassen . Jammer hè Benidorm.
    Maar ja voor elk wat wils zullen we maar zeggen. 😉
  2. Twannemieke:
    7 september 2018
    Haha, ja precies Anna, ieder z’n ding!
  3. Reinier Voogd:
    8 september 2018
    Enne denk aan de collectie van je vader: zeepjes, shampoo en body lotion! (en heel veel plezier!)
  4. Twannemieke:
    8 september 2018
    Haha, ik neem ze voor je mee hoor pap!! Het ruikt allemaal heerlijk xx
  5. Hidde:
    9 september 2018