Salvador Dalí

22 februari 2020 - Barcelona, Spanje

Een beetje op tijd opstaan want vandaag gaan we naar Cadaqués, dit is 2 uur rijden vanaf Barcelona. Cadaqués is een voormalig vissersdorpje dat vooral bekend staat omdat Salvador Dalí er woonde. We wandelen door de smalle straatjes tussen witte huizen met blauwe houten deuren. Het doet me een beetje aan het Italiaanse dorpje Ostuni denken. Het is er heel gezellig en niet te druk.

In een miniwinkeltje helpt de oude eigenaar Twan aan een paar fijne bloesjes (6!). Als dat nog maar in de handbagage past....

De reden dat we naar dit dorpje zijn gekomen is niet Dalí maar restaurant Compartier. Twan heeft hier een paar weken geleden al gereserveerd omdat het erg goed zou zijn en dat blijkt te kloppen. De kok maakt heerlijke vegetarische gerechten voor mij en Twan geniet o.a. van sardines, makreel en als hoofdgerecht een pond (!) steak.

Voldaan rijden we naar de andere kant van het dorp om het huis van Dalí te bezoeken.

Het is erg rustig maar de ticketverkoper zegt dat er geen plek meer is, ze zitten helemaal vol. Jammer, maar een mooie reden om nog eens terug te gaan. Het is nl echt een heel mooi plekje.

Op naar Figueras, een ander dorp waar Dalí woonde. Het Is 1 minuut voor sluitingstijd (van de ticketverkoopbalie) als we de toegangskaartjes kopen, wat een geluk! Nou ja, we zijn wel laat, het museum sluit om 17.45u. We kunnen daarom maar een deel zien maar het is de moeite waard. Indrukwekkend, mooi en gek maar prachtig.

Na nog een rondje wandelen door het centrum rijden we terug naar het hotel.

Morgen de laatste dag genieten van dit prachtige land!

1. Reinier Voogd:
    22 februari 2020
    Tja, je weet, je vader, zalm en een entrecote dus Twan was er het dichts bij. Maar bij Marjo kwam het water in haar mond, ook al wist zij niet wat het was. Maar het zag er wèl heel lekker uit. En de wijn? Altijd goed, denk ik zo. Veel plezier met alles, kus en groet Pap (en Marjo natuurlijk) P.S. Kon je dat bed niet meenemen?
  2. Yvonne en Hidde:
    23 februari 2020
    Klinkt goed allemaal en ziet er heerlijk uit! Veel plezier nog en een goede terugvlucht!