De reis

23 november 2022 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Koffers gepakt, katten geknuffeld, huis- en dierenoppas (Gerrit) geknuffeld, ready to go! ✈️

Om 9.00 uur rijden we de straat uit op weg naar München. Ja München. Dat klikt niet logisch maar omdat we een rechtstreekse vlucht willen naar Denver, en we geen vertrouwen hebben dat het op Schiphol soepel zal verlopen, vliegen we dus vanaf München.

In het hotel check ik ons vast in voor de vlucht van morgenochtend, dat blijkt een beetje een gedoe ivm de covid vaccinatiebewijzen. Gelukkig hebben we het zekere voor het onzekere genomen en hebben we ons in oktober laten vaccineren, anders kom je Amerika dus niet binnen (tenminste, dat lijkt nu zo). Een digitaal bewijs èn een officieel geprint document blijkt niet voldoende, er moet nòg een document ingevuld en ondertekend worden. Gelukkig mogen we alles in het hotel printen en zijn we nu dus echt klaar voor vertrek!

De volgende ochtend blijkt het op de luchthaven heel goed geregeld te zijn. We zijn overal meteen aan de beurt, geen wachtrijen, geen gedoe, zooooo fijn. Binnen een kwartier zitten we bij een bistro ons ontbijt uit te zoeken.

Het boarden start op tijd en we vertrekken om 12.15 uur ✈️  De vlucht verloopt soepel en om 14.30 uur (locale tijd) landen we, na 8400 km vliegen, in Denver.

Op de luchthaven wordt meteen omgeroepen en op borden aangegeven dat er geen vaccinatiebewijs getoond hoeft te worden en er wordt verzocht alle papieren hiervoor uit het paspoort te halen 🙈

De bekende lange rij bij de douane is ook hier aan de orde maar daarna staan onze koffers al klaar en hebben we heel snel onze huurauto. We rijden de luchthaven af door een vlak en droog gebied met voor ons de Rocky Mountains en een laag hangende zon, we zijn er!

Om 18u lokale tijd zitten we met rode ogen van moeheid aan het diner in het hotel. Het eten is heerlijk en het is nog rustig in het restaurant, dat is voor mij erg fijn.

Het is nu 3 uur ‘s nachts terwijl ik dit schrijf, klaarwakker, al vanaf 1.30u haha!

We lagen om 19u in bed en vielen meteen in slaap!

Vandaag wordt een mooie dag, dat weet ik nu al!

1. Anna:
    YES!! Je bent er .
    Goed om te lezen. Goed gedaan dus via München. Knuffel van mij x
  2. Twannemieke:
    Dank je wel Anna!
  3. Ihlja:
    24 november 2022
    Wat fijn dat jullie er zijn!! Het gaat beginnen. Zet m op toppertje!💜
  4. Twannemieke:
    Dank je wel Ihlja! 💪
  5. Brigitte Maas:
    24 november 2022
    Wat fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen daar. Nu nog even opletten ( gezien de foto’s) dat jullie niet letterlijk teveel aankomen🤪
  6. Twannemieke:
    24 november 2022
    Haha, ja precies! De porties zijn hier groot. Het waren allemaal voor- en bijgerechten 😮
  7. Reinier Voogd:
    24 november 2022
    Een goed begin, is het halve werk. Maar hoeveel uur zat je in dat vliegtuig? Geniet ook van alles en verwonder je nergens over. Amerika is politiek iets anders georganiseerd dan Nederland en dat geldt voor de hele samenleving. Dus: erger je niet, verwonder je slechts, bemoei je er niet mee en wordt vooral beter! Groeten aan Twan ook van Marjo en kus Pap.
  8. Twannemieke:
    24 november 2022
    De vlucht duurde 10 uur, een flinke zit maar je hebt je ‘eigen’ tv scherm voor je met veel keuze dus dan heb je de tijd niet zo goed in de gaten. We gaan enorm genieten pap! xx
  9. Reinier Voogd:
    24 november 2022
    Je zou er een houten kont van krijgen, maar niets zonder strijd! Enne: lekker genieten! Pap
  10. Erica:
    24 november 2022
    Veilig gearriveerd lees ik! Toppie!
    Nu begint je/jullie avontuur!♥️
  11. Twannemieke:
    Yes! 🏔 🚗 💪🇺🇸🍀
  12. 24 november 2022
    Fijn dat de reis goed is verlopen, nog n paar dagen rijden. Toch al een begin van een heel mooi avontuur. Heel veel succes de komende week .❤️☀️