Refugio Marnes

23 november 2018 - Llíber, Spanje

Zonder het van elkaar te weten waren Twan en ik op zoek naar een B&B op een rustige locatie, lekker in de natuur, geen massa’s mensen maar wel voorzien van alle luxe, want tsja, daar houden we ook wel van. We kwamen beide uit op Refugio Marnes.

Verstopt in de bergen op een kleine 9km afstand van Benissa ligt Refugio Marnes. Wij kwamen voor rust, natuur, lekker eten en bijtanken. Nou, dat is gelukt! Na een hartelijk welkom van Richard en Willem, en Bas de hond niet te vergeten, kregen we een rondleiding in de B&B.

We verbleven in een luxe, nette, schone kamer en badkamer met lekker ruikende handdoeken (ja precies, het zijn de kleine dingen die het doen). We konden zelf aangeven hoe laat we wilde ontbijten, dus de volgende ochtend stond er om half tien een fantastisch, uitgebreid ontbijt klaar. We kregen tips voor waar we lekker konden eten en stadjes die de moeite waren om te bezoeken.

Comfortabele stoelen, om lekker in de ochtendzon wakker te worden, werden neergezet, vloerverwarming in de badkamer stond aan, gewoon omdat dat zo lekker is (alle stroom wordt opgewerkt via zonnepanelen).  De koelkast in onze huiskamer was gevuld met wijn en biertjes en de rode wijn stond klaar op het aanrecht.

Refugio Marnes heeft 3 luxe B&B kamers in het oude stalgedeelte die gezamenlijk een ruime woonkamer, eetkamer en keuken delen. Nu waren wij de enige gasten dus wij hadden het wel heel erg luxe!

Daarnaast zijn er ook 2 kamers in de oude boerderij, een vakantiehuisje en een luxe tent (glamping). Uiteraard ligt er een zwembad en zijn er meerdere terrassen met zitjes en/of ligbedden. Dit alles ligt op 25ha natuurgebied waar het heerlijk stil is.

Voor mensen die niet zo lui zijn als wij en graag wat actiever van het mooie natuurgebied willen genieten, biedt de omgeving veel mogelijkheden.  Check de site van Refugio Marnes (https://www.refugiomarnes.com/) voor alle info.

De rust, échte frisse lucht en de geur van de bomen, fluitende vogeltjes, een zonnetje, Bas de hond en de super vriendelijke eigenaren van Refugio Marnes, zorgden ervoor dat wij een fantastische week hebben gehad.

Dit wat zeker niet de laatste keer dat wij hier waren!

De foto’s heb ik van de site van Refugio Marnes gekopieerd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade