Horseshoe bend en Provo

27 november 2022 - Provo, Utah, Verenigde Staten

Het plan was om vandaag Antilope Canyon te bezichtigen maar we zijn vergeten om van te voren te reserveren, er is dus geen plek meer. Heel erg jammer maar dat doen we dan maar een volgende reis 😜

Horseshoe bend is een klein deel van de Colorado river, gevormd in een hoefijzer en ligt ruim 250 meter diep. We wandelen er in een kwartiertje naar toe. De omgeving is ook hier weer adembenemend mooi. Op het moment dat wij er zijn is de stand van de zon nog iets te laag waardoor een mooie foto maken niet lukt. Ik heb daarom maar een foto van Google geplukt zodat jullie toch mee kunnen kijken 😊

4 mijl (6,4 km) verder de Colorado river op ligt de Glen Canyon dam. Deze dam is met 220 meter hoogte, de op 1 na hoogste dam in Amerika en is de belangrijkste watervoorraad van het Colorado River Storage  Project.

Na dit bewonderd te hebben, stellen we de navigatie in op Provo, dè plaats waar deze trip om draait.

Provo is een grote stad met 115.000 inwoners (in 2020) op 102,5 m2. Provo staat vooral bekend om de mooie landschappen (nou dat hebben we onderweg idd gezien!), de restaurants (daar worden wij heel blij van 😉), de universiteit en de snel groeiende economie.

Provo ligt 1387 meter boven zeeniveau maar daar merken we gelukkig niks van.

We eten bij restaurant Vegan Sun. Er staat een lief jong meisje achter de toonbank die ons vertelt wat haar favorieten zijn. Nadat ik betaald heb, komt Twan nog aanlopen met een flesje fris van $ 3.09, ik geef het meisje een briefje van 20 en wacht op m’n wisselgeld. Ze pakt een rekenmachine en telt met haar vingers naar ze komt er niet uit. Ik vraag of ze er 10 cent bij wil hebben maar dat hoeft niet. Uiteindelijk komt er iemand bij die haar het terugtellen leert. Twan is al gaan zitten en ik sta daar met een bonkend hoofd, oogpijn, duizelig en doodmoe, compleet overprikkeld. Ik moest nog fooi geven dus ik denk, laat ik dat maar meteen doen. Mijn hoofd werkt niet dus ik geef haar ipv 20% (dat is hier normaal), 40% fooi.

Het was geen hoog bedrag maar ik baal enorm en kon alleen maar denken hoe graag ik maandag wil starten bij CFX.

1. Belinda:
    27 november 2022
    Wat een mooie foto's. Wat spannend morgen. Sterkte en liefs xx
  2. Twannemieke:
    Dank je wel Belinda 😊
  3. 27 november 2022
    Fijn dat jullie op de bestemming zijn. Met een prachtige trip en fijne reis verhalen. De start van de grote missie, heel veel sterkte en succes en ik denk aan jullie. Alle goeds liefs♥️
  4. Erica:
    27 november 2022
    Op naar morgen meisie, veel succes🤞🏻🫶🏻
  5. Reinier Voogd:
    27 november 2022
    Hier kunnen ze ook niet meer rekenen! En heb je nu al een t bone steak gegeten? Pap
  6. Twannemieke:
    27 november 2022
    Nee pap! Dat ga ik ook echt niet doen hoor, liever honger 😊
  7. Tante Annie:
    Succes morgen!!
  8. Brigitte Maas:
    27 november 2022
    Spannend hoor! Er wordt aan je gedacht. 🍀 succes.
  9. Twannemieke:
    Lief, dank je wel Brigitte 😊
  10. Yvonne en Hidde:
    27 november 2022
    Heel veel succes morgen!!! Liefs van ons
  11. Twannemieke:
    29 november 2022
    Dank jullie wel lieverds!
  12. Ihlja:
    27 november 2022
    Morgen gaat het beginnen! Hopelijk straks geen over prikkeling meer. Heel veel succes!🍀❤️
  13. Marleen Jagers:
    28 november 2022