Grand Lake

9 december 2022 - Grand Lake, Colorado, Verenigde Staten

Tegenover ons motel zit een restaurant dus daar gaan we ontbijten. Bijna alle gerechten bestaan deels uit ei en vlees en aardappels. Gelukkig staan er ook aardbeiencrêpes op het menu, weliswaar wel met bacon en aardappels maar ik vraag of ze dat weg willen laten. Twan kiest wel voor toast met vlees en aardappels. De crêpes zijn heerlijk maar ik moet er wel alle room tussenuit schrapen, zooooo veel, m’n halve bord ligt er mee vol. Wat eten de Amerikanen toch veel en ongezond, dat blijft me wel echt verbazen. Gelukkig zijn wij hier maar 3 weken en kunnen wij straks weer lekker gezond op dieet 😂

De rit naar ons volgende hotel zal, volgens onze navigatie, 2,5 uur duren. Echter na een klein uurtje rijden draaien we van de snelweg af naar een weg door de bergen. Mooi uiteraard, maar er is niet gestrooid en grotendeels onverhard. Ik vind het spannend, Twan vindt het wel leuk. Hij rijdt heel rustig dus alles gaat prima, we komen onderweg een mule deer (hert) tegen (wauw!), maar ik ben blij als we na een uur de ‘gewone’ weg weer opgaan.

Het laatste stuk rijden we door de Rocky Mountains langs Lake Granby en uiteindelijk komen we aan in Grand Lake.

Het dorpje, en dus ook ons hotel, ligt in de Rocky Mountains. Het is een mooi hotel, de kamer is ruim, het bed is groot en de douche is fijn. De afgelopen 2 weken waren de hotels/motels ook prima hoor maar dit is wel echt even heeeeel fijn! 😊

Het hotel blijkt echter toch geen gym te hebben maar ik moet en wil wel m’n interval training doen, dit moet 5 dagen per week en gisteren was al een vrije dag (de andere vrije dag heb ik nodig voor de vlucht naar huis). Op internet zoek ik een oefening zonder apparaten en die wel het hetzelfde resultaat geeft, dat lukt natuurlijk!

Na een heerlijke douche, wandelen we in het donker door de wind en vrieskou naar Sagebrush bbq & grill in het dorp, dit is een kwartiertje lopen. Het is echt lekker om weer even de kou van een echte winter te voelen (en dat zeg ik hè, die ene die het altijd koud heeft 😂). Binnen is het lekker warm en gezellig.

Twan eet iets met gehakt, aardappels en broccoli en een lekkere jus en ik een heerlijk vegetarisch alternatief op de burrito. Het is lekker om weer eens groenten te eten, ik eet uiteraard ook een deel van Twan z’n broccoli op 🥦.

Ook nu zitten we bomvol dus we lopen rustig, door het in kerstsfeer versierde dorpje terug naar het hotel, heerlijk!

1. Ihlja:
    10 december 2022
    Wat gaaf dat hert! En vreselijk dat ongezonde en vette eten… ongelooflijk dat mensen dat iedere dag doen!
  2. Reinier Voogd:
    10 december 2022
    Kijk naar de lichaamsomvang van veel Amerikanen en je weet waar dit vandaan komt! Vooral je niet aan storen en vegetarisch zal daar wel uitzonderlijk zijn. Desniettemin, genieten, je oefeningen doen en niet zeuren, 's lands wijs, 's lands eer.