Een dagje niks in de sneeuw ❄️

4 december 2022 - Provo, Utah, Verenigde Staten

Zondag wasdag, alles ligt weer schoon en fris in de koffer en kast. Ik kijk er naar uit om woensdag weg te gaan. Nog 2 dagen alles geven wat ik heb en dan een paar dagen rust en natuur, daar ben ik echt aan toe.

Het programma van CFX is zwaar, ik schrik iedere ochtend van mijn eigen gezicht in de spiegel. Mijn lichaam en m’n hoofd zijn echt moe. Gelukkig heb ik nu al 2 nachten goed geslapen, voor mijn doen dan 😜

Vandaag doen we een beetje rustig aan. In de buurt (5 minuten rijden) ligt een mooie waterval die we graag willen bekijken: Bridal Vail Falls. Deze 185 meter hoge waterval schijnt makkelijk bereikbaar te zijn via een korte stijle weg.

Eenmaal aangekomen zien we dat het pad afgesloten is. Ivm de smeltende sneeuw is het stijle pad spekglad. We hebben onze wandelschoenen niet meegenomen (nam de helft van de koffer in beslag 😕) en we gaan dit niet op onze sneakertjes doen!

Een stukje verderop ligt Sundance Mountain Resort. Robert Redford kocht dit stuk land in 1969 en maakte er een plek van waar kunst, natuur en recreatie samen komen. Het stuk grond is 1.052.183 hectare groot, Robert heeft er voor gezorgd dat 746.645 hectare daarvan beschermd natuurgebied werd (en blijft).

In 2020 verkocht hij alles en zorgde er tegelijkertijd voor dat nog eens 1.214.057 hectare land, beschermd natuurgebied werd.

Het is een mooie plek in de bergen waar mensen aan het skiën zijn. In het houten hoofdgebouw vinden we een winkeltje een restaurant en een hele gezellige bar, daar schuiven we even aan om wat lekkers te eten.

In het deel dat wij bezocht hebben hangt een hele fijne sfeer, het is er super gezellig maar niet druk. Net voordat het donker wordt rijden we de bergen weer uit.

We komen weer voorbij Bridal Vail Falls en vanaf de weg kunnen we ‘m heel goed zien. Hij is deels bevroren en daarom wit van kleur waardoor het echt op een bruidssluier lijkt.

Nog even een snelle boodschap halen bij Sprouts (een winkel met heel veel biologische, veganistische en verse producten) en dan terug naar het hotel.

Vanavond blijven we lekker thuis en eten de restjes van eergisteren op. Even niks, das ook wel eens fijn 😊

1. Ihlja:
    5 december 2022
    Het zijn altijd de leukste mannen, de Roberts🤣🥰 Leuk die informatie! Succes daar nog even, geniet van het samen zijn en de lekkere restjes vanavond! X
  2. Erica:
    Wat een avontuur😃👍🏻
  3. Marjon:
    5 december 2022
    Zo heerlijk dat je dit traject in een prachtige omgeving kunt doen! En lief dat je ons meeneemt op je intensieve reis. Liefffsss
  4. 5 december 2022
    Het zijn heel fijne verhalen jullie maken een prachtige reis. daar geniet ik ook van. Heel veel succes en sterkte voor de laatste 2 dagen. En dan op naar een mooie avontuurlijke trip. Liefs♥️