Dag 5 - Cognitive FX

2 december 2022 - Provo, Utah, Verenigde Staten

Ondanks dat ik vannacht helemaal niet heb geslapen, is mijn hoofdpijn minder heftig dan de afgelopen dagen dus dat is goed nieuws.

Vandaag heb ik geen training, alleen de functionele MRI, de uitslag daarvan en de bespreking over hoe nu verder. Dit is allemaal pas vanmiddag dus vanmorgen slapen ‘we’ uit en gaan we samen ergens ontbijten.

Het is super druk bij TRUreligion pancake and steakhouse. Binnen is geen plek meer dus wij mogen in de aangrenzende tent met een veel te warme lucht blazende verwarming zitten. De energieprijzen zijn hier vast niet zo hoog als bij ons. Niet echt gezellig maar dit restaurant staat ontzettend goed aangeschreven (mensen staan buiten in de rij te wachten).

En inderdaad, mijn blueberry pancakes en Twan z’n Egg Benedictus en Cinnamon roll zijn echt zoooo lekker! Het is heel fijn om even lekker samen weg te zijn uit het hotel.

Om 13.00 uur ben ik weer bij CFX voor mijn 2de functionele MRI. Alle trainers hebben de afgelopen week hun bevindingen, mijn resultaten van alle oefeningen en hun adviezen in mijn dossier genoteerd. Gisteren hebben de artsen mijn dossier besproken en daar is een advies uit gekomen.

De bespreking hiervan hebben we met dezelfde arts die ook de uitslag van de FMRI met ons bespreekt.

Wat op de FMRI duidelijk te zien is, is dat ik super moe was en dat ik tijdens het concentreren (ik maak opdrachtjes tijdens de scan) mijn ogen gedeeltelijk sluit. Dat geeft een vertekend beeld.

Maar ondanks dat, is de vooruitgang ook goed zichtbaar.

In principe zou ik naar huis mogen maar de arts zegt, dat als we de tijd hebben er nog wel wat te behalen valt met 1 of 2 extra dagen. Ik wil weten of ze mij nog kunnen helpen met de overgevoeligheid voor licht en geluid en mijn hoofdpijn. Als ze dat kunnen doen, dan wil ik er graag nog 2 dagen bij doen (en anders ook maar ik wil meer focus op de punten die mij het meest beperken).

Ik ben blij dat dit kan. Mijn trainingsschema voor maandag en dinsdag zal zo ingedeeld worden dat we vooral aan de slag gaan met deze 3 punten. Dit voelt voor mij zo goed! Blij en opgelucht gaan we het weekend in!

Twan heeft een lekker Indiaas restaurant gevonden maar eenmaal daar staat er, ook hier, een lange wachtrij. Daar hebben we geen zin in dus we gaan naar een ongezellig ogend ander Indiaas restaurant.

Ik zat nog te twijfelen of ik wel een voorgerecht zou moeten nemen want de porties in Amerika zijn groot. Maar we hebben honger en Indiaas is super lekker dus we bestellen beide een voorgerecht, hoofdgerecht, naanbrood en papadums. Tsja, het voorgerecht is veel te groot dus ik eet er niet alles van op.

Mijn hoofdgerecht is genoeg om een gezin van 4 van te laten dineren. Gelukkig is het in Amerika heel normaal om hetgeen dat over is mee te nemen, iedereen loopt met tasjes naar buiten. Wij dus ook. Dit kunnen we prima bewaren tot zondag 😊

Normaal gesproken zou ik jullie alles vertellen over Provo en de historie van TRUreligion maar ik heb er geen puf meer voor.

Zo ook al jullie super lieve reacties, appjes en mailtjes. Dit is zo lief en doet me ook zo goed. Ik heb alleen niet altijd de puf om iedereen te beantwoorden maar ik lees alles!  🥰🍀

1. Reinier Voogd:
    3 december 2022
    Goed zo, zo lang mogelijk de therapie ondergaan. En wel slapen. ik neem aan dat je in dat steakhouse even aan mij heb gedacht. Een lekker t-bone van 500 gram, zoals ooit! Succes, doorgaan daar en ook genieten. Pap
  2. Twannemieke:
    3 december 2022
    Haha, jij zou hier echt heerlijk kunnen eten pap. Er is zoveel vlees, niet normaal! Gelukkig ook genoeg vegetarisch voor je gezonde dochter 😂
    Ik ben super blij met de extra 2 dagen, nu even uitrusten, lekker naar buiten en bijslapen zodat ik er maandag weer vol in kan! 💪
  3. Thom van bergen:
    3 december 2022
    Super dat je nog extra dagen kunt doen, blijf meekijken en duimen 👍
  4. Twannemieke:
    Dank je wel Thom!
  5. Erna:
    3 december 2022
    Goed te horen Annemieke! Keep up the good work en geniet van het weekend samen! Xx
  6. Daniëlle Preuss:
    3 december 2022
    Ben gewoon zo blij voor je Miek. Ik ga (door het lezen van je blogs) met veel plezier met je mee. Fijn weekend ♡
  7. Twannemieke:
    Lief! 🥰😘
  8. Erica:
    Goed bezig kanjer👊🏻💪🏻🫶🏻
  9. Ineke:
    3 december 2022
    Ik heb al je blogs net achter elkaar gelezen, Annemieke. Beetje drukke week ;) Wat een mooie en j intensieve behandeling en wat goed dat je al wat merkt. Hopelijk gaat dat straks ook op voor datgeen waar je het meeste last van hebt. Fijn weekend (voetbal gezien?) en weer veel succes maandag!
    Groetjes, Ineke
  10. Twannemieke:
    Dank je wel Ineke! Ik ga nog even alles geven de komende dagen 💪🤞🍀
  11. Ihlja:
    ❤️ fijn weekend!
  12. Karin:
    3 december 2022
    Fijn dat je die twee dagen er nog aanplakt. En ook fijn dat je dit weekend ff iets leuks met Twan gaat doen. Geniet ervan. Hoop dat je lekker zal slapen. Dikke zoen, ook van Laar.😘😘
  13. Twannemieke:
    🥰😘
  14. Anna:
    4 december 2022
    Je gelooft in jezelf, dat vind ik zo knap.
    Succes de komende therapie dagen. Knuffel van mij .
  15. Twannemieke:
    Dank je wel Anna, I got this 💪
  16. Yvonne en Hidde:
    4 december 2022
    Slim om er nog wat dagen aan te plakken én om dit weekend met Twan leuke dingen te gaan doen. Veel succes en plezier!!! Liefs van ons
  17. Twannemieke:
    🥰😘
  18. 4 december 2022
    Heel fijn dat je nog 2 dagen kan blijven en even fijn genieten het weekend. En heel mooie natuur zien. Liefs