Dag 4 - Cognitive FX

1 december 2022 - Provo, Utah, Verenigde Staten

Na weer een nacht met maar 3 uur slaap, stap ik om 6 uur chagrijnig, moe en een beetje sip uit bed. Vandaag is nl de laatste dag van de week dat ik training heb en ik wil uiteraard alles geven.

De eerste training is meteen de intervaltraining. Deze gaat heel goed en alle aangemaakte stofjes doen hun werk. Ik voel me weer alert en fit!

Ook alle andere trainingen die ik vandaag krijg gaan stuk voor stuk super goed; de balansoefeningen gaan meteen al prima en de kort- en lang termijn geheugentraining gaan ook verrassend goed. Ik voel me ook echt alert, dat gevoel heb ik niet vaak.

Het is een lange dag (van 8 tot 16.30 uur) en aan het eind van de middag heb ik mijn 2de cognitieve training staan en de geheugentraining. Deze twee trainingen vindt ik zwaarst en kosten mij iedere keer veel energie en de hoofdpijn wordt dan ook erger. Vandaag dus ook, bij de geheugentraining moet ik een paar keer stoppen en mijn ademhalingsoefening doen. De hoofdpijn wordt niet meer minder maar ik ben zelf wel wat rustiger dus we kunnen verder. Om half vijf ben ik echt helemaal kapot (maar niet in de paniek-zone gelukkig).

Bij alle trainingen van vandaag heb ik gevraagd of ze mij meer uit willen dagen. “Maak het maar wat moeilijker voor me, ik ga zo goed vandaag, kom maar op!” 💪

Veel dingen gaan dus echt heel goed maar de voor mij 3 grootste problemen: 24/7 hoofdpijn, overgevoelig voor licht en overgevoelig voor geluid zijn niet verminderd. Deze klachten zijn nog hetzelfde als vorige week. Nu weet ik dat het 3 maanden kan duren voordat ik iets ga merken dus mijn vertrouwen is niet verminderd. Ik weet nog steeds zeker dat dit goed gaat komen 😊

Morgen heb ik mijn 2de Functionele MRI, het evaluatiegesprek en de eventuele planning voor mijn huiswerk de voor de komende maanden (Post care plan). Mogelijk moet/kan/mag ik nog langer blijven. Dit wil ik wel graag als ze mij kunnen helpen met de hoofdpijn en de overgevoeligheid, de rest kan ik verder thuis wel alleen (met hulp van Twan) trainen. Dit hebben de trainers zelf ook al gezegd vandaag.

We wachten het gesprek morgen af maar ik ben iig al heel erg gelukkig met het behaalde resultaat tot nu toe. Wat ben ik blij dat ik voor deze manier van trainen gekozen heb!

Twan vermaakt zich ook prima hier in Utah. Voor vandaag heeft hij een Dodge Ram 1500 gehuurd. 70% van de auto’s die hier rijden zijn 4x4 en in het zuiden lag dat percentage nog veel hoger. Zo’n auto heb je hier ook wel echt nodig.

Hij rijdt een route door de bergen (in de sneeuw, zie foto’s en filmpjes) en om Utah lake. Om half vijf komt hij mij ophalen bij de kliniek 😊

Na het eten rijden we nog even door de stad en door een paar woonwijken. Provo is echt een mooie, nette, gezellige stad. Zelfs bij de trailerparks is het allemaal netjes en gezellig. De woonwijk aan het begin van bergen vinden we het allermooist.

Kerst is hier al in volle gang, overal brandt de kerstverlichting, we zien paarse en rode lampjes-kerstbomen en verlichte rendieren in de voortuinen, heel lelijk maar ook heel gezellig  😁

1. Ihlja:
    Goed bezig! Hoeveel dagen therapie krijg je? Xx
  2. Twannemieke:
    2 december 2022
    Dat krijg ik vandaag te horen. Ik hoop dat ik nog 2 dagen mag doen, misschien ook nog wel een hele week.
  3. Yvonne en Hidde:
    2 december 2022
    Fijn dat je al verbetering ziet! We hopen dat de hoofdpijn en overgevoeligheid ook snel minder worden. Succes met de laatste loodjes! Xx
  4. Twannemieke:
    2 december 2022
    Dank jullie wel lieverds. Ik houd het vol hoor. Ik denk dat ik nog wat langer door ga, dit is mijn kans en die laat ik niet liggen!
  5. Reinier Voogd:
    2 december 2022
    Volhouden en zo lang blijven als nodig (en betaalbaar) is. Ja, zo'n auto is wat anders dan een mini! Over milieu gesproken. En wat in jaren erin is gekomen, gaat er niet in één week uit. Geduld en oefenen en rustig blijven ademen, ook letterlijk. Kus en succes Pap.
  6. Twannemieke:
    2 december 2022
    Ja precies pap, geld voor een tweede week is gelukkig geen probleem dus ik blijf zolang als zij adviseren. Dit is mijn kans, die laat ik niet liggen! 💪
  7. Karin:
    2 december 2022
    Zussie, klinkt veelal positief en dit is nog maar het begin! Ben benieuwd naar de uitslag van je MRI. Hoop dat je wat beter kan slapen. Dikke liefs.❤️
  8. Twannemieke:
    2 december 2022
    Thanks zussie, het slaapproblemen wordt steeds groter dus dat ga ik vandaag nog een keer bespreken. Vannacht heb ik helemaal niet geslapen, nog geen seconde dus dat is niet goed. Is vast ook een oplossing voor.
  9. Frans:
    Hoi Annemiek en Twan.
    Vandaag voor het eerst gekeken op jullie verslag. Als ik het zo lees is het heel hard werken voor jou en met suc6. Ga door en we hopen een hernieuwde Annemiek straks in De Mortel aan te treffen.
  10. Twannemieke:
    2 december 2022
    Dank jullie wel! Het is inderdaad heel hard werken maar de winst die ik nu al behaald heb is het meer dan waard.
  11. 2 december 2022
    Je bent super hard aan het werk, lieve schat het gaat je lukken, dit is het begin. Heel zwaar maar ik weet dat je het kan . je bent een doorzetter, houdt de moed erin. Lieve groet❤️