Dag 3 - Cognitive FX

30 november 2022 - Provo, Utah, Verenigde Staten

Wederom word ik weer om 1 uur ‘s nachts wakker. Gelukkig val ik af en toe nog even kort in een hele lichte slaap zodat mijn lichaam wel wat kan rusten.

Om 7 uur sta ik op en ik voel me goed, ik heb zin in vandaag. Het voelt of er meer ruimte in m’n hoofd zit en minder watten, gewoon een goede dag of zijn er dingen aan het veranderen?

Gisteren werd al duidelijk dat we vandaag vooral aan de slag gaan met multitasken en mijn geheugen, die 2 delen zijn het meest beschadigd. De oefeningen zijn leuk om te doen en erg divers, makkelijk zijn ze daarentegen absoluut niet!

Gedurende de dag merk ik dat mijn hoofdpijn niet erger wordt, nog steeds aanwezig maar hij blijft redelijk stabiel.

Een mede-patiënt, die 7 jaar geleden een hersenbloeding heeft gehad in zijn hersenstam, heeft vandaag voor het eerst in 7 jaar geen hoofdpijn, we zijn allemaal zo blij voor hem. Aan het eind van de dag is zijn hoofdpijn wel een klein beetje terug, hopelijk zakt het weer weg.

Het is zo fijn om met anderen te praten die met dezelfde klachten lopen als ik. Ik hoef niet te doen alsof ik me goed voel, als ik het gesprek even niet kan volgen dan hoef ik dat niet uit te leggen, ik haak gewoon even af.

Na een late lunch ga ik weer vol aan de bak. Bij alle oefeningen die ik vandaag doe scoor ik beter dan gisteren, gelukkig ook met multitasken maar nog steeds veel werk aan de winkel.

Bij de laatste interval training van vandaag wordt mijn hoofdpijn wel weer erger (vanmorgen bij de interval training ook). Maar na de nek- en schoudermassage is het weer terug naar het ‘normale’ niveau.

Twan heeft weer heerlijk gekookt. Na het eten ruimt hij de keuken op en ik ga de was doen. De hoofdpijn neemt in de wasruimte wel toe maar ik ben ook erg moe, het was een pittige dag.

Ik doe nog even m’n ademhalingsoefeningen en de oogoefening met kralen aan een touwtje en ga daarna om half 10 naar bed.

Hopelijk gaat en slapen vannacht wel goed.

1. Reinier Voogd:
    Goed zo enne, volhouden! Niets zonder strijd. Kus Pap
  2. Thom van bergen:
    1 december 2022
    Bikkel, heel veel respect voor jullie. Ikzelf ga in mei naar cognimove in Almelo en als het dan nog nodig is wil ik ook naar cognitive fx. Blij dat ik een beetje mee kan kijken met jullie. Duim voor jullie en hoop dat alles lukt zoals jullie hopen
  3. Anna:
    Herkenning geeft troost 😘
  4. Tante Annie:
    1 december 2022
    Nou knap van jullie . Hopelijk straks een beter leven .Ja erkenning van Lot genoten, daar heb je zoveel aan .Ik kan daar over meepraten . Ga zo door top .
  5. Twannemieke:
    2 december 2022
    Dank je we tante Annie. En super bedankt voor het doorsturen van de blogs naar Gerrit, hij is er echt heel blij mee (hoorde ik van onze lieve buren die ook een beetje op Gerrit letten 🥰).
  6. Daniëlle Preuss:
    Bikkel ♡