Reisdag, van Brussel naar Reykjavik

17 november 2017 - Sólheimar, IJsland

De rit naar Brussel AirPort valt gelukkig mee. Langzaam rijden op de ring van Antwerpen en zo ook op de ring van Brussel, maar toch in 1,5 uur gereden. We hadden het een stuk erger verwacht.

WoW air blijkt het allemaal prima geregeld te hebben: op tijd boarden en op tijd de lucht in. Twan valt, as always, weer heerlijk in slaap en ik lees ons reisboekje over IJsland.

Na 3 uur vliegen worden we verrast door een adembenemend uitzicht op de enorme ijsrotsen. Het landschap blijft de overige 20 minuten net zo wit, we zien alleen wat minder bergen naarmate we het vliegveld naderen.

Dit belooft wat!

We halen onze huurauto op en vertrekken naar ons huisje dat staat in het plaatsje Laugervatn (150 inwoners). Het ligt vlak aan de Golden Circle en redelijk centraal voor de plekken die we willen bezoeken.

De ondergaande zon zorgt voor prachtig licht achter de witte bergen. Het is precies zoals de foto’s uit de boekjes en op internet.

Aangekomen bij Minniborgir Cottages, lopen we door de knarsende sneeuw naar ons huisje.

Binnen is het lekker warm en van alle gemakken voorzien.

Nadat we de tassen hebben uitgepakt en boodschappen hebben gedaan schuiven we aan in het restaurantje dat bij de accommodatie hoort.

De vriendelijke jongen die ons hielp bij het inchecken blijkt ook de kok te zijn. Het menu beperkt zich tot soep van de dag, pizza of hamburger. De pizza smaakt prima!

Hij vertelt dat in IJsland zo’n 60 verschillende biersoorten gebrouwd worden en wij proeven er graag een paar (en ja, ze zijn erg lekker). We krijgen nog een aantal mooie tips mee van plekken die we zeker moeten zien.

Terug in ons huisje bekijk ik ons ‘reisschema’ en merk dat ik niet kan wachten tot het morgen is. Wij gaan zoveel moois zien!