Mount Foia

2 februari 2024 - Monchique, Portugal

Het hoogste punt van de Algarve is Mount Foia. De berg is 902 meter hoog en ligt in de Serra de Monchique. Wanneer het helder weer is kan je vanaf dit punt Lissabon zien liggen. Zo helder is het vandaag niet maar het uitzicht is wel spectaculair!

Onderaan de berg vinden we het mini dorpje  Monchique dat bestaat uit 1 doorgaande 1-richtingsweg die een cirkel door het dorp vormt. We hebben het dus snel gezien en rijden door naar Caldas de Monchique, een spa kuuroord met natuurbronnen. Het staat al sinds de Romeinse tijd bekend om zijn helende wateren. Eén kunstenaar heeft zijn winkeltje geopend dus daar kijken we even rond maar voor de rest is alles gesloten.

Het is een mooi dorpje dus we wandelen er wat rond.

Omdat het nog steeds geweldig voorjaarsweer is (20 graden en volop zon), rijden we naar een de kustplaats Armação de Pêra. Een in 1933 gesticht vissersdorp. Zodra we aankomen herinneren we ons dat we hier al ooit (zo’n 20 jaar geleden) geweest zijn. We wandelen over de boulevard tot we het hotel herkennen waar we toen verbleven. Grappig om hier weer te zijn.

We genieten van het mooie weer en het koude zeewater over onze voeten.

Even een paar dagen samen weg en tot rust komen na alle drukte en emoties van de afgelopen maanden, dat was de bedoeling en dit is gelukt, niet zo moeilijk ik deze mooie omgeving.

Morgenavond vliegen we weer naar huis. Nog 1 dagje genieten van de rust, de mooie omgeving, de blatende schapen en lammetjes, het heerlijke weer, fluitende vogeltjes en vriendelijke mensen.

1. Yvonne en Hidde:
    2 februari 2024
    Wat fijn dat jullie samen lekker tot rust zijn gekomen. Geniet er nog even van en alvast een goede reis gewenst!
  2. Anna:
    2 februari 2024